شناسهٔ خبر: 27510729 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

جلسه کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی برگزار شد

در جلسه کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات مدیریت بحران استان بر آمادگی هرچه بیشتر اپراتورها و واحدهای تابعه در زمان قطعی برق و صرفه جویی در مصرف برق در ستادها تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی، مهدی خرامش سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در جلسه کارگروه تخصصی مخابرات و ارتباطات مدیریت بحران استان ضمن تاکید بر لزوم داشتن آمادگی کامل برای مواقع بحران و صرفه جویی در مصرف برق گفت:قطعی های برق در سال جاری تجربه ای مهم برای بخش ارتباطات بود که این تجربه باعث شد تا در آینده آمادگی لازم را در شرایط بحران انرژی داشته باشیم.

وی افزود: قطعی برق فرصتی برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت بخش ارتباطات است که یکی از نقاط ضعف، عدم توجه مناسب به تولید برق از دیزل ژنراتور ها در سایت ها و ادارات حوزه ارتباطات است. همچنین در زمینه صرفه جویی برق بایستی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای کمیته فنی به ارایه نظرات خود پرداختند و تامین انرژی برق از دیزل ژنراتورها را جایگزین مناسبی برای تولید برق مورد نیاز ایستگاهها و سایت ها دانستند.

در نهایت مقرر شد اداره کل زیر ساخت استان و اپراتورها لیست سایت های اصلی و مهم خود را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کنند تا هماهنگی های لازم با شرکت توزیع برق استان برای مدیریت هر چه بهتر، در زمان های قطعی برق، صورت پذیرد.

 

نظر شما