شناسهٔ خبر: 27510091 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

108 هزار میلیارد تومان، میزان قاچاق در کشور

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: براساس آمار دولتی میزان قاچاق در کشور ۱۲ و ۱ دهم میلیارد دلار است که براساس محاسبه نرخ ارز در بازار ثانویه به ۱۰۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

صاحب‌خبر -
108 هزار میلیارد تومان، میزان قاچاق در کشوررحیم زارع در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف کشور برای جلوگیری از قاچاق در سطوح مختلف می تواند این رقم را در امر تولید و توسعه بخش های اقتصادی کشور به کار گیرد.
وی اضافه کرد: راهکارهایی برای مدیریت نقدینگی و ارز در کشور ارایه شده است که با همکاری و اجرایی کردن آن از سوی دستگاه ها می توان از قاچاق کالا جلوگیری کرد و توسعه بنگاه های تولیدی را رونق بخشید.
زارع گفت: امروز تولید ملی نیاز به جلوگیری از قاچاق کالا و ارز دارد و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همگام با استفاده از کالاهای ایرانی می تواند به میزان زیادی جلوی قاچاق کالا را بگیرد.
وی افزود: مجلس در این زمینه با ارایه طرح های مختلف حرکت های جدی انجام داده که این امر به همکاری وزارتخانه ها و دستگاه های ذیربط بستگی دارد.
زارع گفت: حذف مجوزهای غیرضرور، کاهش بروکراسی اداری و تسهیل رویه های تجاری مانند ثبت سفارش و کارت بازرگانی و سایر مجوزهای پیدا و پنهان می تواند به اجرای سیاست های مربوط به جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در کشور کمک کند.

نظر شما