شناسهٔ خبر: 27504755 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سی‌دی‌سی گزارش داد

61 میلیون آمریکایی دچار معلولیت هستند

براساس یک بررسی صورت گرفته توسط مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، بیش از 61 میلیون نفر از مردم این کشور دچار نوعی معلولیت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، سی‌دی‌سی در یک بررسی جدید اعلام کرد: بیش از 61 میلیون نفر از مردم این کشور دچار معلولیت هستند. 

این آمار که در سال گذشته 53 میلیون نفر را شامل می‌شد، حکایت از مردمی دارد که از نظر بینایی، شنوایی، قدرت راه رفتن، تکلم و مراقبت از خود ناتوان هستند. 

طبق داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، بیش از 10 درصد جوانان این کشور دچار مسائل شناختی هستند؛ به طور کل عدم پویایی و احساس ناتوانی مهم‌ترین دلیل معلولیت آنها است. 

براساس ارقام اطلاعات موجود، زنان، اقلیت‌ها و افراد فقیر بیش از دیگر گروه‌ها از معلولیت‌ رنج می‌برند. 

پژوهش‌ها تأکید می‌کند، بسیاری از این معلولیت‌ها قابل درمان بودند و به علت مشکلات مالی افراد پیگیر درمان خود نشده‌اند و همین موضوع منجر به افزایش قابل توجه شمار افراد دچار معلولیت شده است. 

عدم مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی دیگر عامل شیوع معلولیت‌ها پس از ایجاد بیماری است. 

محققان باور دارند، در شرایطی که افراد مسن‌تر بیشتر ممکن است به یکی از معلولیت‌ها دچار شوند، افراد جوان نیز در معرض خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر هستند. 

به گفته متخصصان، این دو بیماری که در افراد مسن معمولا ظهور می‌کند، به دلیلی تغییر شرایط زندگی، استفاده مداوم از تلفن همراه، گجت‌ها و عدم تحرک و پویایی در جوانان نیز شایع شده است. 

داده‌های جدید حاکی از آن است، 47 درصد از بزرگسالان بالای 65 سال به نوعی دچار معلولیت و ناتوانی هستند. 

تقریبا 20 درصد از میانسالان بین 45 تا 64 سال دارای معلولیت‌های مربوط به تحرک هستند؛ در میان بزرگسالان جوان، معلولیت «شناختی» شایع است و بیشتر از 10 درصد از افراد 18 تا 44 ساله را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مسائل شنوایی و بینایی نیز حدود 6 و 5 درصد جمعیت این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کارشناسان بهداشتی، تقسیم ناعادلانه امکانات بهداشتی را عامل موثری در افزایش صعودی تعداد معلولان می‌دانند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما