شناسهٔ خبر: 27504183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار گلستان: کم کاری بانک ها مانع اشتغالزایی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان با موضوع فضای مجازی و اشتغال اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان با موضوع فضای مجازی و اشتغال اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها امسال 30 هزار شغل باید در استان ایجاد شود که پرداخت وام بانکی، دستیابی به این هدف را آسانتر خواهد کرد.
وی بیان کرد: با وجود اهمیت پرداخت این تسهیلات برخی بانک ها از اعطای این وام ها خودداری می کنند و سهمی کمتر از یک درصد در پرداخت آن دارند که باید برای این کم کاری خود پاسخ قانع کننده ای داشته باشند.
استاندار گلستان افزود: البته مطابق برنامه تعیین شده کشوری امسال باید در گلستان 20 هزار شغل ایجاد شود اما با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های گلستان به دنبال ایجاد 30 هزار فرصت شغلی و کاهش تعداد بیکاران هستیم.
هاشمی ادامه داد: از ابتدای امسال و با واگذاری تسهیلات و پیگیری متولیان دولتی حدود 7 هزار شغل پایدار در استان ایجاد شده که امیدواریم با جدیت و کوشش بیشتر 23 هزار شغل باقیمانده و مورد نظر تا پایان سال تحقق یابد.
وی اضافه کرد: یکی از مناطق مورد توجه برای اشتغال زایی روستاها بوده و با پرداخت وام برای ایجاد و رونق مشاغل جدید، گلستان در رده چهارم استان های کشور در بهره مندی از وام اشتغال قرار دارد.
به گفته وی، صنعت، گردشگری و کشاورزی حوزه های مورد توجه و دارای ظرفیت گلستان برای ایجاد مشاغل جدید است که امیدواریم با ارائه طرح های متناسب با ظرفیت و پتانسیل استان، شاهد راه اندازی شغل های جدید و کاهش آمار بیکاران باشیم.
استاندار گلستان همچنین پرداخت وام ازدواج را یکی از نیازهای جوانان برای برطرف کردن برخی موانع زندگی مشترک دانست و گفت: برای رفع این مشکل فراگیر سال گذشته بیش از 3 هزار میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت شد که امسال این رقم بیشتر خواهد بود.
هاشمی در ادامه ازغیبت برخی مدیران کل در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلایه کرد و گفت: جدی نگرفتن این گونه نشست ها موجب انباشته شدن مطالبات جوانان شده و رفع کمبودهای این بخش را با دشواری بیشتری همراه خواهد کرد.
وی بیان کرد: اگر هر کدام از اعضای جلسه برای حل گوشه ای از کمبودهای حوزه جوانان اهتمام داشته باشند، می توان به برطرف کردن ریشه ای و همیشگی این نارسایی ها در گلستان امیدوارتر شد.
استاندار گلستان به نیازها و گستردگی حوزه جوانان هم اشاره کرد و گفت: حوزه جوانان متولی مشخصی در کشور ندارد و گستردگی مسوولیت های این قشر در ادارات و دستگاه های متعدد رسیدگی و برطرف کردن این کمبودها را دچار تاخیر می کند.
3091/1648
انتهای پیام

نظر شما