شناسهٔ خبر: 27503633 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

تبلت ها هم رجیستر می‌شوند

ساحره چمنی / مهر

صاحب‌خبر -

رجیستری گوشی‌های موبایل از سال گذشته کلید خورد تا اوایل سال جاری ادامه یافت و آخرین فاز اجرای این طرح در فروردین ماه عملیاتی شد. مسئولان، اجرای این طرح را بسیار موفقیت‌آمیز عنوان می‌کنند و حتی اعلام کرده‌اند که میزان واردات قاچاق گوشی به کشور صفر شده است.

بر این اساس حالا ظاهرا نوبت به رجیستری تبلت‌ها رسیده و در فاز بعدی قرار است تبلت‌های سیم‌کارت‌دار مشمول این طرح شوند.

بر اساس گزارش حمیدرضا دهقانی‌نیا، کارهای فنی رجیستری تبلت انجام شده و بستر اجرای آن آماده است و آن‌ها در انتظار تعیین تکلیف تخصیص ارز وارداتی هستند.

دهقانی‌نیا با اشاره به اینکه مرحله‌ی دوم اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و سایر تجهیزات دارای سیم‌کارت‌ مربوط به رجیستری تبلت بوده است، گفت:

در این مرحله قصد بر این است که تمامی تبلت‌های وارداتی به کشور که به سیم‌کارت مجهز هستند، در سامانه ثبت و شناسایی رجیستری به ثبت برسند.

به‌گفته‌ی وی، در صورتی که مشکل تامین ارز واردات و تکلیف ارزهای تخصیص داده‌شده به واردکنندگان گوشی موبایل مشخص شود، طرح رجیستری تبلت را اعمال می‌کنند.

منتظر هستیم مشکل پیش‌آمده در بازار گوشی تلفن همراه حل شود و در غیر این صورت امکان تعمیم طرح رجیستری برای تبلت وجود ندارد؛ چرا که واردکنندگان تبلت نیز همین واردکنندگان موبایل هستند و دولت باید تکلیف آنها را برای دادن ارز دولتی مشخص کند.

برچسب‌ها:

نظر شما