شناسهٔ خبر: 27497851 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ولید جنبلاط درباره وضعیت ساکنان سویدا به وزیران خارجه و دفاع روسیه نامه نوشت

رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان دو پیام کتبی به وزیر امور خارجه و وزیر دفاع روسیه ارسال کرد و در آن خواستار حمایت از اهالی "جبل‌العرب" و آزادی گروگان‌های اهالی استان سویدا توسط داعش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان در بیانیه ‌اعلام کرد، پس از سفر تیمور جنبلاط، رهبر جریان "اللقاء الدیمقراطی" و پسر ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان و رهبر دروزی‌ها به مسکو و دیدارش با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه ولید جنبلاط پیام‌های کتبی‌ای را به صورت جداگانه به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور ارسال کرد.

در این پیام‌های کتبی به بررسی اوضاع استان سویدا در جنوب سوریه پس از حمله شنیع اعضای گروه تروریستی داعش به مرکز و برخی از روستاهای این استان پرداخته شد که در نتیجه آن شمار زیادی از اهالی این روستا کشته و زخمی شدند، همچنین برخی از اهالی این روستا ربوده شده و گروگان گرفته شدند که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

در این دو پیام بر موضوع گروگانگیری، حمایت از تلاش‌های روسیه به خاطر آزادی آن‌ها و بازگشت ایمن ربوده شدگان به منازلشان اشاره شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: در این دو پیام پیشنهاداتی درخصوص پرونده‌ها و مقدمات اصلی مرحله آتی مطرح شده و هدف آن حمایت از اهالی جبل‌العرب، حفظ روابطشان با دیگر اقشار ملت سوریه، ممانعت از سوءاستفاده از آن‌ها در برنامه‌های فتنه‌انگیز و جنگ است.

در بیانیه مذکور بر تداوم تماس‌ها و ارتباطات میان مسؤولان روس و حزب سوسیال ترقی خواه لبنان با روحیه صداقت و همکاری تاکید شده و آمده است، این حزب در جریان پیشنهادات لاوروف به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سایه نقش مسکو در ایجاد راهکاری سیاسی برای آینده سوریه قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما