شناسهٔ خبر: 27494508 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهدی گودرزی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

رقبای ما در آسیا همیشه به صورت حرفه‌ای سه‌گانه را دنبال کرده‌اند/ در مسیر پیشرفت قرار داریم

نایب رئیس فدراسیون سه گانه گفت: توقع مدال از نوبریپور با توجه به توضیحاتی که دادهام نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری برنا؛ تیم ملی ورزش سهگانه کشورمان با یک ورزشکار مرد در بازیهای آسیایی 2018 اندونزی حضور خواهد یافت.

مهدی گودرزی، نایب رئیس فدراسیون سه گانه و مدیر تیمهای ملی این رشته ورزشی در گفتگو با خبرنگار برنا در  این باره  گفت: ما میتوانستیم طبق سهمیهای که از سوی کنفدراسیون آسیایی و کمیته المپیک به این رشته ورزشی اختصاص داده شده بود 4 ورزشکار شامل 2 ورزشکار و دو ورزشکار زن را به این رقابتها اعزام کنیم. با توجه به شرایط اعلام شده تصمیم گرفتیم ورزشکارانی را به این بازیهای اعزام کنیم که در شرایط ایدهآلی باشند و به شانس کسب مدال نزدیک و همچنین بحث صرفهجویی در مسائل مالی را در نظر گرفتیم با همه این شرایط تنها با یک نماینده در بخش آقایان که نوبریپور خواهد بود در این دوره از بازیهای آسیایی حضور پیدا خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه تخصص اصلی نوبریپور شنا به خصوص شنا در آبهای آزاد است، افزود: رقبای ما در آسیا همیشه به صورت حرفهای سه گانه را دنبال کردهاند اما به تازگی شروع به نگاه حرفهای کردن به این ورزش کردهایم. باتوجه به موضوع در اولین گام مربی پرتغالی به نام سرجیو سانتوس که سابقه حضور 2 ساله در المپیک پکن را دارد به تیم ملی آوردهایم تا با توجه به تجربه حرفهای بودن علم ایشان بتوانیم سطح فنی ورزشکاران را بالاتر ببریم.

گودرزی همچنین عنوان کرد: ورزشکاران دیگر کشورها در آسیا روزانه بین 6تا 8 ساعت در روز تمرین تخصصی سه  گانه را انجام میدهند. در این رشته ورزشی ابتدا باید نخبه شوی بعد به رقابتها اعزام شوی. ما قبلا در ایران این  ورزش را به صورت همگانی انجام میدادیم و میخواستیم با این روش در رقابتهای بینالمللی و سطح بالا شرکت کنیم که قطعا از این طریق کسب مدال کاملا دور از دسترس  خواهد بود.

مدیر تیمهای ملی سهگانه در پاسخ به این سوال که چه شرایطی را برای حضور شایسته تنها نماینده کشورمان در این بازیها مهیا نمودهایم  و آیا به کسب مدال فکر میکنیم یا خیر افزود: در حال حاضر بهزاد نوبریپور در ترکیه مراحل آمادهسازی خود را سپری میکند قبل از این هم در ایران مدام در اردو بوده است.

وی ادامه داد: توقع مدال از نوبریپور با توجه به توضیحاتی که دادهام نداریم اما قطعا حضور ایشان در این بازیها میتواند سنگ بنای خوبی برای اجرای تفکرات جدید و بردن ورزش سهگانه ما به سمت حرفهای شدن باشد.

نایب رئیس فدراسیون سهگانه با اشاره به اینکه ما 14 ورزشکار را برای اینکه بتوانیم تمرینات حرفهای را اجرایی کنیم برگزیدیم، گفت: یکی دیگر از این ورزشکاران به نام مهدی رحمتی را 15 شهریور به کشور سوئد به منظور حضور در  رقابتهای قهرمانی دانشجویان جهان اعزام خواهیم کرد.

نظر شما