شناسهٔ خبر: 27488784 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سمنان:

نسل جوان با رشادت‌های آزادگان دفاع مقدس آشنا شوند

مهدی‌شهر - استاندار سمنان ببر ضرورت آشنایی بیشتر نسل جوان با رشادت‌های آزادگان دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام بیشتری داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید شهاب‌الدین چاوشی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در محل سالن اجتماعات شهید کلاه‌دوز شهمیرزاد، ضمن بیان اینکه نسل جوان باید با رشادت‌های آزادگان دفاع مقدس آشنا شوند، تأکید کرد: آزادگان افتخار ما و تابلوهایی زیبا از شاهکار آفرینش هستند لذا باید در راستای ترویج فرهنگ دینی و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام داشته باشند.

وی بابیان اینکه ۲۰۰ سال پیش در استان سمنان سکه‌ای ضرب شده که نام آن دارالمرحمه است، افزود: اگر دارالمرحه احیای شود، فرهنگ ایثار و شهادت نیز احیا می‌شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای توسعه

استاندار سمنان بابیان اینکه این استان با دارا بودن ظرفیت‌های عظیم دینی، اخلاقی و بزرگان دینی باید در منطقه و جهان بدرخشد، تأکید کرد: افتخار بزرگ مردم این سرزمین و منطقه وسیع این بوده که زائران رضوی را اکرام و مورد مرحمه قرار می‌دادند و لذا دارالمرحمه خوانده می‌شدند ما معتقد هستیم که امروز وظیفه ما احیای همان دارالمرحمه است.

چاوشی بابیان اینکه توسعه استان سمنان در همه جوانب نیازمند همراهی مردم است، تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های استان به‌خصوص آزادگان شریف، استفاده کرد، باید فکر و ایده ارائه کرد تا راه درست در حوزه توسعه شکل گیرد.

وی افزود: آزادگان با عمق جانشان انقلاب و مسائل آن را درک کرده‌اند و لذا مسائلی که بیان می‌کنند از طرح‌های نسل امروز، پخته‌تر و دقیق‌تر است، امروز برای نسل جدید باید مرتباً خاطره بگویید و نگذارید ارزش‌های انقلابی فراموش شود امروز همچنین می‌توان از ابزارهای مختلف برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

استاندار سمنان گفت: نسل امروز تشنه شنیدن است اما در انبوه اطلاعات و داده‌های فضای مجازی و غیر مجازی سرگردان شده و لذا باید به فکر و ذهنشان خط و ربط بدهیم.

نظر شما