شناسهٔ خبر: 27488485 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

معرفی و دانلود فیلم سینمایی مردی به نام ایب (IP Man)؛ داستانِ استادِ بروسلی

دانلود فیلم، سر...

صاحب‌خبر -

ساخته شدن ایپ من اتفاق مبارکی در سینماست. بعد از سال ها فیلمی در ژانر هنرهای رزمی داریم که به ریشه های هنرهای رزمی به ویژه کونگ فو می پردازد و در رده فیلم های کلاسیک بروس لی و جکی چان قرار می گیرد. منظورم از ریشه ها اصالت فلسفی و ماهوی کونگ فو و فرهنگ شرقی پشت آن است. ایپ من درباره زندگی استادِ بروس لی است و از همان مؤلفه هایی که در فیلم های بروس لی جواب داده استفاده کرده و در قالبی جدید به یک فیلم رزمی تمام عیار تبدیل شده است.

وجه برجسته و شاخص فیلم های ماندگار بروس لی مقابله در برابر استثمارگران و ظالمین و در کل ظلم ستیزی است. اما ایپ من بر خلاف شاگرد معروفش، روش مبارزه اش مسالمت آمیز است و تا جایی که واقعاً مجبور نشود، خشونت به خرج نمی دهد. روش برخورد او با بی عدالتی فروتنانه، احترام برانگیز و با خونسردی ست. او به کسی که در مبارزه شکستش داده می گوید: «ممنونم از اینکه اجازه دادید برنده بشم.»

فیلم فضاسازی و طراحی صحنه بسیار خوبی از چین دهه ۴۰ میلادی دارد. زمانی که دایر کردن یک مدرسه کونگ فو یکی از شغل های پرطرفدار و پردرآمد بوده و حتی خیابانی در فوشان که محل زندگی استاد ایپ بوده به نام «هنرهای رزمی» نام گذاری شده. رنگهای متنوعی که در اجزای صحنه های مختلف به چشم می خورد، ظاهر چشم نوازی به فیلم داده است.

اما نقطه قوت اصلی فیلم و موفقیت بی چون و چرایش، به تصویر کشیدن تمام و کمال یک شمایل و اسطوره هنرهای رزمی و بالاتر از آن یک قهرمان واقعی بر پرده سینماست. استاد ایپ تمام مؤلفه هایی که از یک استاد به معنای واقعی کلمه انتظار داریم در خود دارد و حسن کار اینجاست که ترکیب این کمالات به هیچ وجه تصنعی یا گل درشت از کار در نیامده است. از همان سکانس ابتدای فیلم یکی از جنبه های فرهنگ اصیل شرقی او معرفی می شود: مهمان نوازی یا همان احترام به مهمان که در فرهنگ شرق زبانزد است. معادل همان ضرب المثل معروف فارسی که «مهمان حبیب خداست.» نقد فارسی

مردی به نام ایپ

دانلود: 400 مگ - زیرنویس فارسی - دوبله - 1080p - 720p - دانلود فیلم با دوبله

 

پیش تر: 

دیکتاتور بزرگ دکتر استرنجلاو زمانی برای مستی اسب ها  فرشته مست
ویل 2011 خاطرات موتورسیلکت سقوط دادگاه نورمبرگ
دریای درون ترمینال انجمن شاعران مرده وال ای 
نمایش ترومن مرد مرده Once آژانس شیشه ای
the two scoobares Kill the Messenger ایکاروس سوختگان
نارنگی ها زیرزمین قصه های وحشی شکار
شکستن موج ها جشن  اتاقک غواصی و پروانه  مانی بال
درسو اوزالا مادر! بهترین فیلم‌های 2017 جان مالکویچ بودن
لبه‌ی تیغ رگ یابی کسل راک (سریال) زد
یونابامبر       

ویترین یادداشت های طرفداری | بهترین کانال های تلگرام | لیست بهترین سریال های خارجی | لیست بهترین سریال های ایرانی | صفحات رسمی ورزشکاران ایرانی در شبکه های اجتماعی | لیست رمان های برنده جایزه نوبل با معرفی و دانلود | لیست بهترین رمان های ایرانی با لینک دانلود | لیست بهترین و خاطره انگیز ترین آهنگ های فارسی با لینک دانلود | لیست فول مچ های موجود در سایت طرفداری | لیست بهترین آهنگ های گروه ها و خواننده های خارجی با لینک دانلود | به مناسبت ولنتاین؛ دانلود رمانتیک ترین فیلم های تاریخ سینما

نظر شما