شناسهٔ خبر: 27486023 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمیسیون اصل 90 سالیانه به 2500 پرونده رسیدگی می کند

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون سالیانه به طور میانگین به 2500 پرونده شکایت در حوزه های مختلف رسیدگی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داوود محمدی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: روزانه 30 تا 40 پرونده شکایت و در طی سال حدود 2500 پرونده در کمیسیون اصل 90 مورد رسیدگی قرار می گیرد که از جمله آنها 112 پرونده مربوط به زمین خواری و 350 مورد به حقوق های نجومی اختصاص داشته و حدود 300 پرونده نیز در خصوص شکایات مربوط به مسکن مهر بوده است.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسیدگی به شکایات مربوط به طرز کار سه قوه از جمله وظایف اصلی این کمیسیون است و تا شکایتی به شکل مکتوب واصل تشود حق ورود به موضوعات را نداریم.
محمدی همچنین گفت: موضوعات و مسایل مختلفی در قالب شکایت به این کمیسیون می رسد که بیشترین آنها به نحوه کار شهرداری ها و دستگاه های اجرایی اختصاص دارد و البته از سه قوه نیز شکایاتی به طور معمول وصول می شود.
وی در مورد سوال یکی از خبرنگاران در خصوص رسیدگی کمیسیون اصل 90 به موضوع احتکار کالا، اظهار داشت: در این رابطه تاکنون شکایتی بدست کمیسیون اصل 90 نرسیده اما به دستگاه های نظارتی تاکید شده با جدیت با این پدیده شوم مقابله کرده تا مردم در تامین کالاهای مورد نیاز بویژه محصولات اساسی و مایحتاج روزانه دچار مشکل نشوند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی همه باید دست به دست یکدیگر دهیم تا مسایل و مشکلات اقتصادی کشور کمرنگ شوند.
وی در ادامه به تاثیر خبرنگاران برای حل مسایل و مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه ها در این حوزه و همچنین در بخش ارتقای فرهنگ عمومی سهم مهمی دارند که نباید از آن چشم پوشی و غفلت کرد.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی از دغدغه های مهم امروز در کشور به شمار می رود،اظهار داشت: کمک به حل مسایل مرتبط با این حوزه با نقدها و راهکارهای کارگشا باید مورد توجه رسانه ها قرار بگیرد.
محمدی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وجود مشکل کم آبی در کشور، گفت: در این حوزه دغدغه های جدی وجود دارد به طور مثال هم اکنون به 102 روستای استان قزوین بوسیله تانکر آبرسانی می شود.
وی با بیان اینکه خیلی از مشکلات موجود در حوزه آب ناشی از مصرف نادرست آن بویژه در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: بنابرین ترویج فرهنگ درست مصرف آب باید مورد توجه جدی رسانه ها قرار بگیرد.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف گرایی در کشور ما بالاست تا جایی که در برخی حوزه ها 22 برابر میانگین جهانی مصرف داریم، اظهار داشت: رسانه ها برای اینکه این فرهنگ نادرست از میان جامعه ما رخت ببندد باید تلاش کنند.
3013

نظر شما