شناسهٔ خبر: 27485811 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

با حضور مسئولان ارشد استان و کشور

مراسم بدرقه ورزشکاران استان سمنان اعزامی به بازی‌های جاکارتا برگزار شد

در آیین تجلیل از قهرمانان ورزش استان سمنان رویدادهای آسیایی، بین المللی و جهانی از 145 ورزشکار تجلیل و طی مراسمی شش نماینده استان سمنان حاضر در بازیهای آسیایی جاکارتا بدرقه شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان ؛ آیین تجلیل از قهرمانان ورزش استان سمنان در مسابقات جهانی ، آسیایی و بین المللی و مراسم بدرقه نمایندگان استان سمنان در بازیهایی آسیایی جاکارتا با حضور سعید ناجی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ، ایرج رحمانی مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت ورزش و جوانان ، احمد همتی نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ،فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ، امیر بینایی مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و سایر مسئولان استان در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد.
احمد همتی اظهار داشت : به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد دادم چند رشته ورزشی به صورت انتخابی و برگزیده از مدارس به بخش خصوصی واگذار شود.
وی اظهارداشت : در این روش روند استعدادیابی، تربیت ورزشکار و قهرمان سازی به صورت تخصصی دنبال می شود و فضای حرفه ای ورزشی از دوره دانش آموزی برای افراد شکل می گیرد.
نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، با برون سپاری چند رشته ورزشی، اشتغال تخصصی تقویت می شود و موج ورزش حرفه ای ایجاد می شود.
وی درباره روش پیشنهادی برای خصوصی سازی چند رشته ورزشی مدارس، اضافه کرد: پرورش استعدادهای ورزشی با تفاهم نامه بین مدارس و باشگاه های تخصصی انجام می شود و در پایان دوره، آموزش و پرورش می تواند با برگزاری آزمون، گواهینامه رشته ورزشی تخصصی ارایه دهد.
همتی با اشاره به این که پرورش ورزشکار به این روش از پایه در رشته های ورزشی به صورت تخصصی با کمک بخش خصوصی در نظام تعلیم و تربیت شکل می گیرد، بیان کرد: دانش آموزان در این روش انگیزه های زیادی برای ادامه ورزش و حرکت به سمت حرفه ای شدن پیدا می کنند.
وی با اشاره به یکنواخت و خسته کننده بودن ساعت ورزش در مدارس ، بیان داشت : با پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشته های ورزشی به صورت تخصصی، ورزش برای دانش آموان معنای ویژه ای می گیرد و از حالت یکنواختی در مدارس خارج می شود.
به گفته وی ورزش مایه عزت و سربلندی کشور است و ورزشکاران در میدان های جهانی پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز در می آوردند و این ویژگی مختص ورزش است و در حوزه های دیگر تا این حد عزتمندانه وجود ندارد.
وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت ورزشکار برای کشور، اضافه کرد: با تاسف باید گفت تا قبل از سال گذشته معلم ورزش در نظام تعلیم و تربیت استخدام نمی شد و این روند از سال گذشته از سرگرفته شده است.
این نماینده مجلس یادآور شد: زمینه های استعدادی برای پرورش ورزشکاران در ایران اسلامی در رشته های مختلف وجود دارد و فقط نیاز است بستر کشف استعداد و مسیر پرورش درست در این زمینه ایجاد شود.
ورزشکاران استان سمنان در سال 1396 در رویدادهای ورزشی کشور 800 مدال و در رویدادهای آسیایی، بین المللی و جهانی 165 مدال کسب کردند.
گفتنی است در آیین تجلیل از قهرمانان ورزش استان سمنان رویدادهای آسیایی، بین المللی و جهانی از 145 ورزشکار تجلیل و طی مراسمی شش نماینده استان سمنان حاضر در بازیهای آسیایی جاکارتا بدرقه شدند.

نظر شما