شناسهٔ خبر: 27457746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

پیشنهاد

صاحب‌خبر -

روبسپیر سیاست فلسفه

کتاب «روبسپیر سیاست فلسفه» اثر ژرژ لابیکا با ترجمه واهیک کشیش زاده توسط انتشارات مهراندیش منتشر شده است. ژرژ لابیکا فیلسوف فرانسوی و استاد و پژوهشگر فلسفه سیاسی دانشگاه پاریس نانتر در سال 1920 در تولون به دنیا آمد.لابیکا یکی از کارشناسان برجسته تاریخ مارکسیسم در فرانسه است و حاصل این پژوهش‌ها فرهنگ انتقادی مارکسیسم است که با همکاری ژرار بنوسان در سال 1982 در فرانسه منتشر شد. کتاب «روبسپیر سیاست فلسفه» روایت تلاش ماکسیمیلیان روبسپیر چهره برجسته کلوپ ژاکوبن‌ها است که در کوران طوفان انقلاب فرانسه ظاهر شد و در قامت یک فیلسوف و بر اساس اندیشه‌های سیاسی و انقلابی خود در برابر رویدادهای خطیر و چرخش‌های ناگهانی انقلاب واکنش نشان داد. روبِسپیر که از ایده‌های ژان ژاک روسو بسیار آموخته بود، با دنبال کردن فرایند انقلاب در جستجوی یافتن منطق و پیوستگی درونی و تبیین تئوری انقلاب بود.این کتاب در ۱۲۶ صفحه با قیمت ۱۳ هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

یک عالمه حرف برای تو 

«یک عالمه حرف برای تو»  نوشته مهدی سجودی مقدم با تصویرگری مریم طباطبایی از سوی انتشارات مهراندیش منتشر شد.
«یک عالمه حرف برای تو» یک عالمه حرف است برای تو. داستانی عاشقانه که ابریشم کلماتش در هوای عشق تنیده شده و به لحن فریبای دل درآمده است.راز و نیازی‌ست با آن‌ها که جنسشان عاشقانه است و دلشان در تب‌وتاب اسرار مگوی عشق بی‌تاب است. داستان خوش زندگی‌ست آنجا که شیوة چشم‌ها مهربانی‌ست و دست‌ها و قدم‌ها به رنگی خوش از حس و عاطفه رنگ‌آمیزی شده است.
«یک عالمه حرف» تو را می‌برد به آسمان هفتم زندگی. خیلی بالاتر از ابرها، در آسمانی زلال و آبی‌رنگ ... نگاهی شیرین و دلچسب به عشق، به عاشقی، به زندگی، به وفاداری ... و به جاودانگی.این کتاب در 60 صفحه با قیمت 15 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

«سر پیاز، ته تربچه»: پرورش خلاقیت کودکان با زبان هنر از بدو تولد تا هفت‌سالگی

اهمیت ماهویِ زمان شاید در درک به‌هنگامِ لحظات بی‌بازگشت و انجام امور در وقت صحیح خود نهفته  باشد. کتابِ «سر پیاز، ته تربچه» دریچه‌ای‌ست «که اگر در بگشایید به رفتار شما می‌تابد». خانه، بازی، طبیعت، نقاشی و داستان مؤلفه‌ها و موقعیت‌های بسیار ساده و عمیقاً تأثیرگذار در شخصیت کودکان هستند که رفتار آن‌ها را برای همیشه شکل می‌دهند. این کتاب پیشنهادهای ساده و سازنده‌ای برای هرچه پربارتر کردن دوران کودکی دارد و والدین می‌توانند با دقت در انجام آن‌ها، علاوه بر پرورش استعدادهای مختلف فرزندان، خود نیز سفری پرخاطره به آن ایام داشته باشند. کتابِ «سر پیاز، ته تربچه» به قلم فاطمه عباسی و به ویراستاری مهدی سجودی مقدم است و به همت انتشارات «مهراندیش» در ۸۹ صفحه با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.فاطمه عباسي در اين كتاب توانسته است با كنار هم نشاندن دغدغه‌ها و دل‌‌مشغولي‌هاي آموزشي و پژوهشي خود، زمينه انتقال اين تجربيات را براي والدين و مربيان فراهم آورد.
 

نظر شما