شناسهٔ خبر: 27451479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تجمع بزرگ طلاب قم با موضوع عدالت اقتصادی ‏

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستانها: تجمع بزرگ علما، استادان و طلاب حوزه علمیه قم با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی، با شعار «روحانیت همدرد و همراه مردم» در مدرسه فیضیه قم، برگزار شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این تجمع که قشرهای مختلف مردم و روحانیت حضور داشتند، گفت: انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و مردم و حوزه‌های علمیه این شهر در شرایط مختلف همراه قشرهای مختلف جامعه بوده‌اند و امروز هم به این همراهی ادامه می‌دهند.

حسن رحیم پور ازغدی اضافه کرد: طلاب و حوزه‌های علمیه به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی، مشکلات اقتصادی مردم را درک می‌کنند و در این شرایط پیش آمده خود جزو قشرهای آسیب‌پذیر جامعه هستند. وی با اشاره به این که پیوند روحانیت با مستضعفین، ناگسستنی است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه اجازه نخواهند داد دشمنان با فشارهای اقتصادی، بنیان نظام اسلامی را تضعیف کنند و به قشرهای ضعیف جامعه آسیب برسانند.

او گفت: دشمنان می‌خواهند به مردم این باور را تزریق کنند که فساد کل مجموعه کشور را فرا گرفته است، در حالی که اینگونه نیست و دستگاه‌های نظارتی به دنبال برخورد با مفسدان هستند.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی مسئولان به سئوالات مردم، افزود: شفافیت نقش مهمی در پیشرفت اهداف نظام اسلامی دارد و اگر مردم ببینند مسئولان به سوالات و درخواست‌های ایشان توجه می‌کنند، اعتماد اجتماعی در جامعه بیش از پیش تقویت می‌شود. رحیم پور ازغدی گفت: آمریکا کشور قابل اعتمادی برای مذاکره نیست و هرگاه متوجه شود طرف مقابل عقب‌نشینی می‌کند، توهین‌های بیشتری را متوجه آن می‌کند.‏ در این تجمع نیز شرکت‌کنندگان با امضای طوماری سئوالاتی را از مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی، مطرح کردند.‏

نظر شما