شناسهٔ خبر: 27451446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ابتکار: زنان ۳۰ درصد پستهای دولتی را به دست می‌گیرند

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستان‌ها: معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت حمایت خود از زنان را افزایش داده به طوریکه تا پایان برنامه ششم ۳۰ درصد پست‌های اداری کشور را به دست می‌گیرند.

معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید چشمگیر است و دولت بر همین اساس توانمندسازی آنان را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید ارزش، جایگاه و منزلت زنان بالا رفته و طرح‌های قابل توجهی از قبیل طرح ملی گفتگوی ملی خانواده و ارتقای تاب آوری اجتماعی در تمام استان‌ها در دست اجرا است. ابتکار گفت: سند ارتقای وضع زنان و خانواده در حال تدوین است که در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود. وی افزود: دولت تدبیر و امید اختصاص نیم درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای امور بانوان را در ردیف بودجه گنجانده تا خواسته‌ها و مطالبات این قشر برآورده شود.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: در مناطق روستایی برای زنان تسهیلات پایدار در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌ها در پرداخت آن اهتمام جدی داشته باشند.

ابتکار با بیان این که کارآمدی در تحقق عدالت معنا می‌یابد، اضافه کرد: یک بعد عدالت، عدالت جنسیتی و بعد دیگر آن عدالت اجتماعی است که دولت هر دو را به صورت مساوی پیش برده تا زنان و مردان در کنار یکدیگر بدون هیچگونه تبعیض فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم و مرزی و موضوع حذف ورزش در مدارس ابتدایی دختران توجه دولت را به رسیدگی بیشتر به بانوان و برقراری عدالت جنسیتی جلب می‌کند البته در برخی جاها هم دولت توجه بیشتری به زنان داشته است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده کارآمدی نظام را یادآور شد و گفت: جنگ اقتصادی که علیه کشور ما شکل گرفته نباید پیوند دولت و ملت را برهم بزند چرا که دشمن خواسته اش یأس و ناامیدی و شکاف بین دولت و ملت است که در سایه وحدت و یکدلی می‌توان بر همه شیطنت‌های دشمن غالب شد.

وی ادامه داد: البته دولت باید مردم را در جریان کاستی‌ها قرار داده و فعالیتش در اتاق شیشه‌ای شفافیت را بیشتر می‌کند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: طرح ملی گفتگوی خانواده با هدف آموزش و ترویج مهارت‌های زندگی در برخی استان‌ها اجرا شده و به سرعت در دیگر مناطق کشور اجرایی می‌شود.

ابتکارافزود: دولت در جهت هم افزایی، همگرایی و استحکام بنیاد خانواده برنامه‌های خوبی در نظر دارد که طرح گفتگوی ملی خانواده‌ها یکی از آنهاست.

وی بیان کرد: طرح تاب آوری خانواده‌ها نیز طرح دیگری است که با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرای آن در استان‌ها شروع شده ضمن این که توان افزایی تشکل‌های مدنی را نیز در این ارتباط مدنظر داریم. ابتکار با بیان این که برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار دولت تسهیلات کم بهره اشتغال به صنایع دستی پرداخت می‌کند، افزود: در کشور چهار میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد که برخی از آنها توانایی تامین معیشت را داشته اما بعضی نیز نیاز به حمایت دارند.

به گفته وی، برنامه‌های متعددی برای کاهش طلاق و اعتیاد بین خانواده‌ها اجرا شده و موفقیت‌های خوبی در این زمینه در اردبیل به دست آمده است.

ابتکار افزود: در استان اردبیل برای توانمند سازی بانوان در روستا‌ها به خصوص روستای عنبران علیا اقدام خوبی شده و بانوان در این روستا به صورت کارگاهی اقدام به تولید صنایع دستی می‌کنند.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این دیدار با بیان این که زنان ایرانی فاخر هستند اضافه کرد: بانوان ایرانی در عرصه‌های علمی،ورزشی و… خوش درخشیده‌اند و نیاز است این توانمندی‌ها به دنیا معرفی شود.

وی بیان کرد: برخی قوانین موجود مربوط به خانم‌ها در کشور عادلانه نیست و باید از طریق ارائه لایحه و طرح اصلاح شود.

او اهمیت اشتغال برای زنان به ویژه سرپرستان خانواده را یادآوری کرد و افزود: شغل‌های مناسب برای بانوان با درآمد مکفی باید شناسایی و زمینه روی آوری زنان به آنها باید فراهم شود.

نظر شما