شناسهٔ خبر: 27431929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در شرایط فعلی اصل و آبرو نظام در خطر است

امام جمعه موقت اشکذر گفت: در شرایط فعلی اصل و آبرو نظام در خطر است و در چنین شرایطی نباید مصلحت نظام را فدای مصلحت شخص کرد و باید مهره‌های اصلی در این رابطه را شناسایی و محاکمه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام ابراهیم دهقانی امام جمعه موقت اشکذر در نماز جمعه این شهرستان با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۳۲ گفت: تاریخ ایران پر است از حوادث تلخ و ناگواری که با دخالت آشکار و گسترده دو کشور آمریکا و انگلیس صورت گرفته و در کودتا ۲۸ مرداد ماه سال ۳۲ نقش اصلی را باز هم این دو کشور داشتند که باعث سقوط حکومت ملی و استمرار رژیم دیکتاتور و استبداد سلطنتی شد.

امام جمعه موقت اشکذر به با اشاره به اینکه روز عرفه از جایگاه خاصی برخوردار است افزود: این دعا حاصل بندگی و زمینه شناخت و معرفت واقعی است که راه صحیح را به خوبی آشکار می‌کند و به عبارتی دیگر دعای عرفه بزرگ‌ترین شناسنامه خود شناسی و خداشناسی است.

وی با اشاره به عید قربان اظهار داشت: این عید امتحان بزرگ، ایثار، راندن شیطان و تسلیم و خضوع در برابر حق بود که حضرت ابراهیم فرزندش اسماعیل را به قربانگاه برد تا پاره تنش را که خداوند بعد از سالیان سال به او داده بود سر ببرد و در واقع روز پیروزی عقل، فطرت و شرافت بر غریزه بود که حضرت ابراهیم سربلند از این آزمایش الهی بیرون آمد.

امام جمعه موقت اشکذر با اشاره به اینکه شهادت امام حسین در صحرای کربلا ذبح عظیم است تصریح کرد: خون حضرت اسماعیل دین اسلام را برای ابدیت بیمه نمی‌کرد و باید خون بزرگ تری ریخته می‌شد تا دین پایدار و استوار بماند و آن خون سیدالشهدا در صحرای کربلا بود.

حجت الاسلام دهقانی ادامه داد: ابراهیم‌های زمان ما هم فرزندانشان را در طول هشت سال جنگ تحمیلی به جبهه حق علیه باطل فرستادند و خم به ابرو نیاوردند و صبر و استقامت در پیش گرفتند و فرزندان خود را در راه اسلام و قرآن تقدیم کردند، زنانی که بیوه شدند و فرزندانی که یتیم شدند و این باید تذکری به کسانی باشد که امروز در کشور کوتاهی می‌کنند و تمایل و گرایش به اروپا و آمریکا پیدا کردند و با برخی از اقدامات خود خون شهیدان را پایمال می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید کسانی که در کشور دزدی و اختلاس کردند را به مردم معرفی کرد گفت: در شرایط فعلی اصل و آبرو نظام در خطر است و در چنین شرایطی نباید مصلحت نظام را فدای مصلحت شخص کرد و باید مهره‌های اصلی در این رابطه را شناسایی و محاکمه کرد و فیلم و عکس آن‌ها را هم به مردم نشان داد تا مردم در جریان قرار بگیرند.

امام جمعه موقت اشکذر ابراز امیدواری کرد تا مسئولان با همت و تلاش هر چه بیشتر خود امید و تحرک، نشاط، صفا و صمیمت، رونق بازار و آرامش را دوباره به جامعه و بین مردم بازگردانند.

حجت الاسلام ابراهیم دهقانی به نامه رهبر معظم انقلاب به قوه قصائیه مبنی برخورد جدی با مفسدین اشاره و گفت: حالا که معظم له حکم و اختیار مطلق را دادند و دستی که باز بود را به نوعی بازتر گذاشتند شایسته است که مسئولین ما در قوه قضائیه هم این موضوع را جدی بگیرند و ترسی از چهار حزب پوسیده در برخورد با مفسدین اقتصادی در کشورنداشته باشند که مشکلی برای آن‌ها ایجاد کند چرا که ۸۰ میلیون مردم، رهبری و ولایت پشت سر قوه قضائیه در برخورد با مفسدان در کشور هستند.

وی در پایان صحبت‌های خود خطاب به آمریکا، صهیونیست، آل سعود و وهابیت خبیث گفت: این نظام و کشور صاحب دارد و دین و قرآن، ولایت و خون شهدا پشتوانه آن است و بدانند که نه تنها نمی‌توانند با توطئه و دسیسه‌های خود در روند کشور خللی وارد کنند بلکه هر روز در چشم ملت ایران خارتر و ذلیل‌تر از قبل خواهند شد.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اشکذر

برچسب‌ها:

نظر شما