شناسهٔ خبر: 27429949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چه گذشت؟

برخورد جدی با مفسدان درخواست همه مردم ازمسؤولین

بیشتر خطبه‌های ائمه جمعه این هفته حول محور مشکلات و مسائل اقتصادی و راهکارهای حل این مشکل بود، بررسی برجام و بدعهدی آمریکا، بازخوانی مواضع رهبر انقلاب در خصوص بدعهدی‌های امریکا و درخواست از مسؤولین برای برخورد با مفسدین از محور‌های اصلی صحبت ائمه جمعه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، خطبه‌های این هفته نماز جمعه (26 مرداد تیرماه) با حضور مردم ملت‌مدار و انقلابی ایران در سرتاسر ایران اسلامی با شکوه و عظمت برگزار شد.

بیشتر خطبه‌های ائمه جمعه حول محور مشکلات و مسائل اقتصادی و راهکارهای حل این مشکل بود، بررسی برجام و بدعهدی آمریکا، بازخوانی مواضع رهبر انقلاب در خصوص بدعهدی‌های امریکا و درخواست از مسؤولین برای برخورد با مفسدین از محور‌های اصلی صحبت ائمه جماعات بود. 

دولت با گران‌فروشی و احتکار مقابله کند

امام جمعه موقت قزوین گفت: امروز در این شرایط سخت اقتصادی لازم است تا دولت قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را همواره کنترل کرده و با گران فروشی و احتکار برخورد جدی کند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: در ادامه راه چون به رهنمود امام گوش نکردیم به دام بنی صدر افتادیم، شهدای ارزشمندی چون شهید بهشتی و رجایی را تقدیم کردیم و بیش از یک هزار شهید ترور تقدیم انقلاب شد اما در جنگ و توطئه های دشمنان پیروز شدیم. بعد از جنگ دشمنان همچنان نقشه کشیدند اما فتنه سال ۸۸ را هم پشت سر گذاشتیم و امروز در شرایط تشدید تحریم ها باید رهنمود جدید رهبری را اجرایی کنیم.

دستگاه قضایی متخلفان را در هر پست و مقامی به مجازات برساند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم به حق انتظار دارند که با فساد و مفسد برخورد جدی شود، گفت: دستگاه قضایی با رعایت ضوابط قانونی بدون هیچ ملاحظه‌ای باید متخلفان در هر پست و مقامی را به مجازات برساند.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: سخنان رهبری نشان دهنده اشراف و اطلاع کامل رهبری از مشکلات معیشتی مردم و همچنین آگاهی ایشان برای راه حل‌های برون رفت از این مشکلات است و ایشان از گذشته تاکنون بارها به مسؤولان به صورت خصوصی و عمومی این مسائل را تذکر دادند.

آمریکا به پیمان و عهد خویش پایبند نیست/ با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی شود

امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا می‌گوید به دنبال مذاکره است در حالی‌که به پیمان خود پایبند نیست پس چگونه وارد مذاکره شویم آنها اربابان کاخ سفید و چپاولگران اقتصادی صهیونیسم هستند و مذاکره با آنها ممنوع است.

نماینده ولی فقیه در بوشهر با اعلام اینکه تحریم‌ها اثرگذار و مدیریت داخلی تاثیرگذار‌تر است، افزود: همه به دنبال این هستند که چه کسانی گرفتند درحالی که باید به دنبال این باشید که چه کسانی برای این مملکت ایجاد مشکل کرده‌اند و با آنها برخورد قاطع و قانونی شود.

اعتماد به جریان غرب‌گرا هیچ دستاوردی برای کشور ندارد

آیت‌الله مدرسی راه‌حل معضلات کشور را بازگشت مسئولین به خط ترسیم‌شده توسط امام خمینی (ره) و رهبری دانست و افزود: اعتماد به جریان غرب‌گرا هیچ دستاوردی برای کشور ندارد.

وی در این راستا اضافه کرد: بخشی از معضلات امروز نیز ناشی از تکرارهای اشتباه و عدم دقت ما مردم در انتخاب مسئولین است که لازم است نسبت به این مهم نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و از آن درس بگیریم.

ایران اسلامی هیچ بن‌بستی ندارد

امام جمعه اراک با بیان اینکه ایران اسلامی هیچ بن‌بستی ندارد، گفت: با دولت فعلی بدعهد و عهدشکن و خبیث آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.

دری نجف‌آبادی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جامعه ما جنگ نخواهد شد و با دولت فعلیبدعهد و عهدشکن و خبیث آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و در کشور اسلامی ما هیچ بن‌بستی وجود ندارد، چراکه ایران میدان وسیعی از کار و تلاش است و ملت بزرگ ایران باوجود مشکلات اقتصادی هیچ‌گاه از تحریم‌های ظالمانه هراسی ندارند.

سوء مدیریت‌ها عامل بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی/ تعزیرات اقدامات ملموس برای مردم انجام دهد

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: بخش بسیاری از مشکلات اقتصادی به سوء مدیریت‌ها بازمی‌گردد و دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات اقداماتی انجام دهند که برای مردم ملموس باشد.

خطیب جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به ‌روز صنعت دفاعی و تأکید بر میزان قدرت و مؤلفه دفاعی کشور گفت: مؤلفه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی در برابر استکبار جهانی بازدارنده است و این موشک‌ها قدرت و عظمت اسلام و نظام بوده که به رخ دشمن کشیده می‌شود.

هر روز شاهد شکست سیاست آمریکا و افول قدرت آن در منطقه هستیم

امام جمعه تبریز گفت: امروز هیچ کشوری به جز چند کشور مستبد منطقه از سیاست آمریکا حمایت نکرده و روز به روز شاهد شکست سیاست آمریکا و افول قدرت آن در منطقه هستیم.

وی در ادامه به وضعیت مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هفته گذشته در دیدار با اقشار مختلفی مردم بیانات مهمی در خصوص موضوعات اصلی ایراد فرموده‌اند که از جمله آنها تشریح واقعیت‌ها و پشت پرده راهبردهای آمریکا در شرایط کنونی است.

مفسدان اقتصادی بدون هیچ مماشاتی مجازات شوند

امام جمعه موقت همدان گفت: مفسدان اقتصادی اگر هر مقام و مقام‌زاده‌ای است بدون محاسبه حسب و نسب باید مجازات شود.

موسوی ادامه داد: فردی را دستگیر می‌کنند فقط اعلام می‌شود سلطان سکه دستگیر شد، سلطان سکه کیست؟ مقصر اصلی توزیع ارز و سکه را دستگیر کنید، اینها که می‌خواهند ظلم کنند نظام را زیر سوال ببرند اعدام شوند تا مردم بدانند به فکر آنها هستند.

مذاکره با آمریکا معنا ندارد/ لزوم رسیدگی به فساد اقتصادی ادارات

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم مدیریت فساد اقتصادی ادارات، گفت: مذاکره با آمریکا اصلا معنایی ندارد و مهم‌ترین آن نیز عملکرد 70 ساله آمریکا در مقابل ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای به دنبال نا امیدکردن مردم از نظام اسلامی است، افزود: ملت ایران با توطئه‌های دشمنان دست از انقلاب خود برنمی‌دارند.

مطالبه جدی مردم برخورد محکم قضایی با مفسدان اقتصادی است

امام جمعه موقت یاسوج گفت: امروزه مطالبه عمده و جدی مردم از مسؤولان برخورد محکم با مفسدان اقتصادی است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج حراج سرمایه کشور مثل ارز و طلا را نمونه‌ای بارز از مفاسد اقتصادی برشمرد و گفت: این نوعی حراج سرمایه ملی بود که باید برای مقابله جدی با آن چاره‌اندیشی شود تا مبادا در آینده چنین فسادی تکرار گردد.

آمریکا جرأت نبرد نظامی با ما ندارد

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه آمریکا جرأت نبرد نظامی با ما ندارد، گفت: باید از مدیران کشور سوال کنیم که چرا خطوط قرمز رهبری را در مذاکرات هسته‌ای رعایت نکردند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس سخنان مقام معظم رهبری را برای تمام دلسوزان و مردم آرامش‌بخش و مایه قوّت قلب عنوان کرد و افزود: ایشان همواره با طمأنینه و دقت نظر و در چارچوب شرع مسائل خود را مطرح می‌کنند؛ حّتی هنگامی که مردم شعار دادند «مُفسد اقتصادی اعدام باید گردد»، رهبر انقلاب تذکر دادند و خاطرنشان کردند برخورد ما باید در چارچوب عدالت باشد.

فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود

امام جمعه سنندج بر ضرورت فرهنگ‌سازی در مورد ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد و گفت: این هفته به عنوان هفته ازدواج اسان نام‌گذاری شده است اما با توجه به اهمیت ازدواج باید تمام ایام سال به این مهم پرداخته شود.

وی با تاکید براینکه مبارک‌ترین ازدواج از دیدگاه پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) ازدواجی است که کمترین خرج را داشته باشد، گفت:‌ ازدواج‌هایی که هزینه‌های انچنانی در آن صورت می‌گیرد از برکت خداوند محروم خواهند بود.

راه نجات ما چیزی جز مقاومت نیست/ عمده مشکلات کشور مربوط به داخل است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ایران با دنیا تعامل دارد منتهی جوانان ما شهید شدند که سر تعظیم و دست‌بوسی به استکبار نداشته باشیم و راه نجات ما نیز چیزی جز مقاومت نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه عربستان باید ۴۰۰ میلیارد دلار بدهد تا آمریکا به این کشور موشک دهد در حالی که با این مبالغ می‌توانست خودش بهترین تجهیزات را داشته باشد، گفت: هدف آمریکا این است در خاورمیانه هیچ کشوری برتر از رژیم صهیونیستی نباشد و خودشان کدخدا باشند.

مماشات با تروریست‌های اقتصادی جایز نیست/ قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی قاطعانه برخورد کند

خطیب نماز جمعه سمنان گفت: مماشات با تروریست‌های اقتصادی جایز نیست و قوه قضاییه باید با مفسدان اقتصادی در هر پست و مقامی قاطعانه برخورد کند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد نباید تنها سراغ قوه قضاییه برویم، گفت: در کنار مسؤولیت‌پذیری نسل‌ها، دولت اسلامی و دستگاه‌های اجرایی نیز وظایفی دارند و رسالت قانون‌گذار کمتر از دستگاه قضا نیست.

مبارزه با فساد باید بدون رودربایستی صورت گیرد/ هرگونه مذاکره با آمریکا ممنوع است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تقوا را باید در مرکز همه امور قرار داده و مبارزه با فساد باید بدون رودربایستی صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به فرمایشات اخیر مقام رهبری گفت: هرگونه مذاکره با آمریکا ممنوع است. حمله نظامی در کار نیست چرا که آنها می‌دانند ما در چه جایگاهی قرار داریم.

تبعیض نژادی در کشور مدعی حقوق بشر هنوز تلفات وارد می‌کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در دنیایی که خود را متمدن می‌خواند اختلافات نژادی ادامه دارد، آمریکایی که ادعا می‌کند پرچم‌دار تمدن است اختلاف نژادی همچنان تلفات وارد می‌کند.

اتحاد بزرگ‌ترین نقطه قوت ما است/ دولت باید انتقادپذیر باشد و به مطالبات مردم پاسخ دهد

امام‌جمعه موقت کرج گفت: جنگ اقتصادی تمام‌عیار مستکبران با نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل این است که دشمن از جنگ نظامی مقابل ایران ناامید است و می‌داند بازنده این میدان خواهد بود.

 امام‌جمعه موقت کرج افزود: متأسفانه گروهی هم از داخل کشور سعی دارند تنها راه نجات کشور را مذاکره اعلام کنند که این‌یک تفکر اشتباه است و باید به آنان بگوییم چرا به‌جای این کار برای موفقیت از توان داخلی استفاده نمی‌کنید و مشکلات را از سر افراد توانمند و نخبه داخلی برنمی‌دارید.

بیانات رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا اتمام حجتی برای دولتمردان است

امام جمعه ایلام گفت: بیانات رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا اتمام حجتی برای دولتمردان است.

وی ادامه داد: اعلام نظر قاطع رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا تکلیف دولتمردان و بسیاری از مسایل را روشن کرد و فضای غبارآلود و شعار وجود سایه جنگ که طرفداران برجام عنوان می‌کردند و در این مدت بر فضای کشور حاکم کرده بودند و ابتکار عمل را به دست دشمن داد تا با شایعه پراکنی و ایجاد اضطراب در جامعه امنیت عمومی را به چالش بکشد، خنثی کرد.

مشکلات موجود زاییده نحوه مدیریت دستگاه‌های اجرایی است

امام جمعه دماوند گفت: مشکلات موجود زاییده نحوه مدیریت و سیاست‌‌گذاری‌های دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: دشمن سعی دارد تا کاری کند که مردم، مقام معظم رهبری را تنها بگذارند و در این راه از ابزار تبلیغاتی مسموم، فریب و خدعه استفاده می‌کنند؛ اما مردم ما با مردم کوفه آن زمان فرق دارند و امام خامنه‌ای نایب امام زمان (عج) را تنها نخواهند گذاشت.

امام جمعه موقت زنجان گفت: امروز ترامپ تلاش دارد که ایران را به میز مذاکره بکشاند در حالی که همین فرد برجامی را که آن همه برای آن مذاکره شده بود کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه برجام برای ایستادگی عبرتی برای ماست که ترامپ آنرا با وجود همه مذاکرات و گفت‌وگوها کنار گذاشت، ادامه داد: امروز ترامپ تلاش دارد که ایران را به میز مذاکره بکشاند در حالی که همین فرد برجامی را که آن همه برای آن مذاکره شده بود کنار گذاشت.

مشکلات اقتصادی ایران باید از درون رفع شود

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه عوامل درونی کشور مانع از رفع مشکلات است گفت: همه مسؤولان وظیفه خدمتگزاری داشته و نباید بیهوده در عرصه خدمت حضور داشته باشند، اگر روحیه خدمت ندارند چه مرضی دارند که به هر زحمتی می‌خواهند باج بستانند و تاراج کنند.

مسؤولان باید مردم را از چنگال مضیقه معیشتی نجات دهند

امام جمعه مشهد گفت: مسؤولان بیایید، مردم را از چنگال مضیقه معیشتی نجات دهید تا یک مشت افراد سوجو نتوانند از این موقعیت اقتصادی کشور سوءاستفاده کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آیا شما می‌خواهید با اروپایی که اعضای آن، فرانسه، انگلیس و آلمان هستند، مذاکره کنید؟ انگلیسی که در حدود 200 سال جز جنایت و ظلم به این کشور نکرده است و مردم ما را از قحطی کشت، آلمانی که سلاح شیمیایی به‌صدام داد و فرانسه‌ای که هواپیماهای ارزان قیمت در اختیار صدام قرار داد، با اینها مگر می‌توان برجام را ادامه داد؟

قوه قضائیه قاطعانه با مفسدان اقتصادی برخورد کند

امام جمعه اهواز گفت: قوه قضائیه قاطعانه و عادلانه با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

وی با اشاره به نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب در خصوص نقص قوانین حوزه مفاسد اقتصادی گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم با مفسدان اقتصادی با قاطعیت برخورد کرده و در رسیدگی به پرونده ها تسریع کند اما باید توجه داشت رهبری دستور برخورد عادلانه با مجرمان را داده‌اند که نباید در رسیدگی به جرم مفسدین اقتصادی عجله شود و دستورات قضایی باید عادلانه باشد.

لزوم تغییر مدیریت‌ اقتصادی کشور/ جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شود

امام جمعه کرمان گفت: لازم است تغییراتی در مدیریت‌های اقتصادی کشور ایجاد شود و با وجود افراد لایق و توانمند جلوی افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی گرفته شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با مسائل اقتصادی تصریح کرد: لازم است تغییراتی در مدیریت‌های اقتصادی کشور ایجاد شود و با وجود افراد لایق و توانمند جلوی افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی گرفته شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما