شناسهٔ خبر: 27429577 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده حضرت آیت الله سیستانی نسبت به گسترش حالت جهل در جامعه هشدار داد

نماینده حضرت آیت الله سیستان جهل را خطرناک تر از بیماری های جسمی دانست و نسبت به گسترش آن در جامعه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، فرهنگ و تحصیلات عالی را یکی از موارد نیکو برشمرد و اظهار داشت: بدون شک تمسک به فرهنگ های غلط موجب انحراف انسان از مسیر صحیح می شود.

وی افزود: انسان وقتی اطلاعات و معلومات جدیدی را به دست می آورد موجب ارتقای فرهنگی و علمی او می شود، اما نکته مهم آن است که این معلومات جدید از چه منابعی تحصیل شده است، آیا این منابع قابل اطمینان است یا خیر؛ ما در هر زمان و مکانی به تلاش زیادی برای علم آموزی و آموختن فرهنگ های صحیح نیاز داریم که تا حد ممکن بتواند از سقوط نفس در جهل جلوگیری کند. جهل یکی از موارد وحشتناک و ترسناک در جوامع کوچک و بزرگ که انسان را به سمت  نابودی می کشاند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی هر فردی را نسبت به فرهنگ خودش مسؤول دانست و تصریح کرد: جهل دائما انسان را به عدم علم آموزی تشویق می کند.

وی ادامه داد: وقتی با بعضی از نسل های جوان عراقی به گفت وگو می نشینیم، با فرهنگ های مواجه می‎شویم که ریشه آن را در استفاده از منابع ناصحیح نظیر شبکه های اجتماعی می بینیم که متاسفانه این فرهنگ غلط را به همدیگر نیز انتقال می دهند.

حجت الاسلام صافی بر ضرورت محافظت از فرزندان و استفاده از عقل برای رسیدن به مراحل پیشرفته تاکید کرد و گفت: انسان که در حال علم آموزی است باید نسبت به آنچه که می خواند و می شنود، کور و کر نباشد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پایان خطبه های نماز جمعه تاکید کرد که جهل از بیماری جسمی خطرناک تر و رفع آن یک وظیفه همگانی است./994/ب902/ف

نظر شما