شناسهٔ خبر: 27428185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان:

کودتای ۲۸ مرداد؛ حاصل فاصله انقلاب از روحانیت

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حادثه کودتای ۲۸ مرداد به علت فاصله انقلاب از روحانیت رخ داد، به نقشه های شوم دشمن برای جدایی انقلاب از روحانیت اشاره کرد و دشمن را مترصد ۲۸ مرداد دیگری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان در خطبه های نماز جمعه به برنامه های جامع اسلام در ایام ذی الحجه اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها حضور همه اقشار مردم در نماز جمعه مکه مکرمه است که همچون پتکی بر سر دشمنان فرو می آید.

 

وی با تاکید بر اینکه رفتن به خانه خدا به معنای رفتن به یک محل خاص نیست چرا که خدا همه جا هست، اظهار داشت: خانه خدا، خانه وحدت است که در آنجا همه مسلمانان از هر قوم و قبیله ای گرد هم جمع می شوند و لباس قدرت و پروت از تن خارج می کنند و با یک لباس واحد لبیک می گویند.

 

خطیب جمعه موقت اصفهان در ادامه به فلسفه حج پرداخت و اقامه نماز در پشت مقام ابراهیم را به معنای ایستادن در پشت نماینده خداوند برشمرد و آن را تبعیت از ولی خدا دانست.

 

وی با بیان اینکه عید قربان مختص اغنیا نیست و فقرا و مستضعفین نیز باید از آن بهره ببرند، گفت: نباید فراموش کنیم که قربانی کردن حیوان در روز عید قربان به منزله قربانی کردن حیوانیت وجود انسان است.

 

میردامادی در ادامه به سالروز ورود آزادگان به کشورمان اشاره کرد و دستاورد رنج های آنان را سرافرازی ابدی دانست.

 

وی سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) را تسلیت گفت و افزود: ایشان در زمینه های فرهنگی و علمی انقلابی به وجود آوردند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه برخی به دنبال شعار انقلاب منهای روحانیت هستند، تصریح کرد: در کودتای 28 مرداد نیز پس از فاصله گرفتن انقلاب از روحانیت این حادثه رخ داد و در حال حاضر اگر مواظب نباشیم استکبار، 28 مرداد دیگری را به ما تحمیل می کند.

 

وی به مشکلات ارزی در کشور و کاهش ارزش پول ملی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی در شرایط سخت کشور مردم را تنها می گذارند و انبارها را پر از جنس می کنند و به بازار عرضه نمی کنند.

 

میردامادی به اتفاقات اخیر پیرامون مذاکره ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا اگر توان رویارویی با ایران را داشت همان ابتدای انقلاب با ما درگیر جنگ می شد، امروز بر همه ما تبعیت از ولی فقیه واجب است که اگر پیروی از ولی باشد آمریکا، انگلیس و اسراییل هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

 

امام جمعه موقت اصفهان در پایان به لزوم تقویت قدرت دفاعی کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: وقتی قدرت نظامی ما قوی باشد، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و اگر خطایی از او سر زد، رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه روزگار محو خواهد شد.

 

نظر شما