شناسهٔ خبر: 27428081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگردان فیلم ناتمام سنجر خان در گذشت

ضیاء الدین درّی نویسنده و کارگردان فیلم سنجر خان سردار بزرگ کردستان در سن 65 سالگی دار فانی را وداع گفت .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کردستان، معاون مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان در امور سیما گفت: آقای درّی برای پیوند کبد در بیمارستان بستری بود که متاسفانه صبح امروز و یک هفته پس از پیوند درگذشت و جامعه هنری کشورمان را داغدار نمود. کارگردان فیلم ناتمام سنجر خان در گذشت
ضیاء الدین دری خالق آثار بنامی، چون کیف انگلیسی و کلاه پهلوی منتخب صدا وسیمای جمهوری اسلامی برای کارگردانی سریال سنجر خان بود.
مجاهد بنی عامریان گفت:: کار تحقیق، پژوهش و نگارش این سریال ۲۶ قسمتی به کارگردانی ضیاء الدین دری و تهیه کنندگی حسین جلالی از سال ۹۴ آغاز و و آیین رونمایی از فیلمنامه در فروردین سالجاری و با حضور استاندار، مدیر کل صدا وسیما و اهالی فرهنگ و هنر کردستان در سنندج برگزار شد.
وی افزود: طبق برنامه زمان بندی شده قرار بود کار فیلمبرداری این پروژه ملی بطور رسمی از پاییز سالجاری در لوکیشن‌های پیش بینی شده شهر سنندج وسایر نقاط استان کردستان آغاز گردد که متاسفانه با فقدان این هنرمند گرانقدر مواجه شدیم.
معاون سیمای مرکز کردستان با اظهار تاسف دوباره بخاطر ضایعه درگذشت این هنرمند توانمند و متعهد کشورمان به اهمیت تولید این فیلم فاخر اشاره و اعلام کرد: کار فیلمبرداری سریال سنجر خان سردار مبارز کردستان با معرفی کارگردان جایگزین وبر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و در زمان پیش بینی شده انجام خواهد شد.

نظر شما