شناسهٔ خبر: 27427964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت قزوین:

سکوت سازمان ملل در برابر جنایت های آل سعود در یمن برای تأمین منافع شان است

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سکوت سازمان ملل در برابر جنایت های آل سعود در یمن گفت: آنها به خاطر منافع شان این رژیم آدم کش را راحت گذاشته اند تا هر کاری می خواهد انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی قابل امروز (26 مرداد) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: عید سعید قربان را پیش رو داریم که این عید تجلی بندگی است و در این واقعه انسان حاضر شد به دست خود فرزندش را برای خدا قربانی کنند.

 

وی ادامه داد:  توجه به سنت قربانی کردن در این روز، شما مومنان تلاش کنید اگر خود توان کامل ندارید به صورت مشترک در قربانی دادن سهیم باشید و این قربانی بین فقرا تقسیم شود و همچنین سعی شود در به سلامت و بهداشت توجه شود.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به وقایع مکه در سال های گذشته و کشتار شیعیان اضافه کرد: این اتفاقات نشان داد آل سعود نمی تواند برای مکه متولی شایسته ای باشد و اگر تعمدی هم نبوده ولی بی مبالاتی و کم کاری هم وجود داشته و ضمن تسلیت به خانواده های این حاجیان از مسئولان می خواهیم پیگر این شهدای مظلوم باشند.

 

وی به سالروز ورود آزادگان اشاره کرد و افزود: یکی از پیروزی های ما در صحنه نبرد با صدامیان مقاومت آزادگان بود که مردانه ایستادند و در این بین باید یاد کنیم از معلم بصیر و انسان مومن و حکیم حجت الاسلام ابوترابی که بسیاری از آزادگان می گویند ما از ایشان بسیار درس گرفتیم.

 

حجت الاسلام قابل اعلام کرد: سالروز کودتای ننگین 28 مرداد مناسبت دیگری در هفته آینده است که به علت اعتماد غلط ملی گرایان به آمریکا رخ داد و امروز صحنه برجام عقبه همان اعتماد است و همان تفکر ما را کنار آن میز نشاند و امتیازات زیادی را گرفتند بنابراین باید مراقب باشیم.

 

وی به روز عرفه اشاره و تأکید کرد: روز عرفه و روز نیایش و دعا در پیش است و امام صادق فرمود اگر کسی در ماه رمضان عقب افتاده و کاری نکرده خداوند او را بیامرزد خود را به عرفات رسانده و از عرفه بهره گیرد و در این روز احدی از در خانه خدا ناامید نمی شود امید است از این روز بهره لازم را ببریم.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن و تضاد در سیاست های آمریکا گفت:  آمریکا 2 نوبت در سال گذشته و امسال به بهانه های واهی به سوریه حمله کرد و مدعی شد رژیم سوریه از بمب شیمیایی بر علیه مردم خود استفاده کرده و به این بهانه به سوریه حمله کرد ولی هواپیماهای آل سعود هر روز بر سر مردم یمن بمب می ریزند و در قضییه به شهادت رساندن دانش آموزان هم سازمان ملل قضییه را با اظهار تاسف تمام کرد و آنها به خاطر منافع شان این رژیم جلاد و آدم کش را راحت گذاشته اند تا هر کاری می خواهد انجام دهد.

 

وی با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) یادآور شد: این امام بزرگوار در نشر احادیث نقش بسزایی داشتند و این کار مقدمه دانشگاه اهل بیت بود که از زمان امام باقر (ع) شروع شد و در زمان امام صادق به بار نشست و 4 هزار شاگرد فقیه تربیت شده دامان این امامان است.

 

حجت الاسلام قابل با اشاره به شهادت مسلم بن عقیل خاطر نشان کرد: در این هفته شهادت مسلم بن عقیل اولین سرباز و سفیر سیدالشهدا (ع) را داریم که روزی 17 هزار نفر دست مسلم را بوسیدند و در شبی هم مسلم تنها ماند و به خانه پیرزنی پناه برد و فردای آن روز به شهادت رسید.

 

نظر شما