شناسهٔ خبر: 27427777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وحدت فلسطين، انتفاضه و مقابله با معامله قرن

مسئول دایره سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد وحدت فلسطینیان بر آتش بس اولویت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ماهر الطاهر که در گفتگو با این شبکه سخن می گفت ضمن اعلام این مطلب و طرح پرسشی درباره فایده آتش بس افزود: هدف مقاومت و انتفاضه است.

الطاهر به المیادین گفت: ما می خواهیم با معامله قرن مقابله کنیم. ملت فلسطین از سال 1948 با خطرات و چالش های زیادی روبرو شده است. در این اوضاع چگونه می خواهیم با معامله قرن مقابله کنیم؟ با این اختلافات و چنددستگی های که وجود دارد؟ پیش از هر چیز باید وحدت ملی بین فلسطینیان وجود داشته باشد و پس از آن راهبردی برای فعالیت های سیاسی و مبارزاتی و رویکردی جامع برای متحد کردن ملت فلسطین اتخاذ کنیم.

وی افزود: نکته دیگر این که پس از موضوع قدس و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و نیز پس از قانون نژادپرستانه (سرزمین یهودیان) باید آتش بس برقرار کنیم یا این که به همراه ملت و گروههای فلسطینی باید زمین را زیر پای متجاوزان و مهاجمان به لرزه در بیاوریم؟ باید به هر طریقی که شده است مقاومت کنیم. باید قیام کنیم.

سخنگوی جنبش فتح: خواستار آتش بسی هستیم که با معامله قرن مقابله کند

سخنگوی جنبش فتح، نگرانی خود را از این که هدف از آتش بس، جدا کردن نوار غزه از کرانه باختری باشد، اعلام کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اسامه القواسمی که در گفتگویی با این شبکه سخن می گفت افزود جنبش فتح با آتش بس در چارچوب ملی و در پرتو وحدت موافق است نه با آتش بس در پرتو اختلافات داخلی.

القواسمی گفت: ما خواستار وحدت ملی برای مقابله با معامله ننگین (معامله قرن) هستیم و نمی خواهیم عاملی برای مشروعیت بخشی به این معامله ننگین باشیم. ما خواستار آتش بس واقعی هستیم که همه را برای متحد کردن تلاش ها و فعالیت های فلسطینیان گرد هم جمع کند نه این که آتش بسی خارج از چارچوب قوانین فلسطین باشد که هدف آمریکا و اسرائیل از آن جدا کردن نوار غزه و کرانه باختری از یکدیگر است. هیچ کس تصور نمی کند ما مخالف آتش بس هستیم. ما طرفدار آتش بس هستیم مشروط به اینکه در چارچوب ملی باشد. ما خواستار آتش بسی هستیم که با معامله قرن مقابله کند.

نظر شما