شناسهٔ خبر: 27427056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دولت باید وضع معیشت مردم را بهبود ببخشد/ غرب قابل اعتماد نیست

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه چهار سال است اقتصاد مقاومتی مطرح است اما یک دهم آن عملیاتی نشده، گفت: دولت باید وضع معیشت مردم را بهبود ببخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌ الهدی امام جمعه مشهد امروز(۲۶ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه این تعبیر غلطی است که افراد سرنوشت خود را از چرخ فلک می‌دانند، گفت: خداوند که بشر را آفریده وی را تحویل چرخ و فلک و طبیعت نداده است بلکه خود خداوند متعال بشر را اداره می‌کند و مدیریت زندگی ما دست خداوند است زیرا خداوند رب است پروردگاری خدا یک بخش از ابعاد معنای رب است زیرا رب معنای جامعی است که تربیت، پرورش، پروردگاری و اداره و برنامه‌ریزی را شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه معمولا در روزهای آخر مرداد هر سال جریان ۲۸ مرداد در اذهان تداعی می‌شود و آن نهضتی که از یک شخصیت برجسته روحانی مرحوم آیت‌الله کاشانی با هماهنگی با قدرت‌های سیاسی جبهه ملی تشکیل و یک حکومت مردمی به نام حکومت ملی شکل گرفت، اظهارداشت:این حکومت به مدت دو سال ادامه داشت اما ملی‌گرایان در نوشتارها و جراید و مجلات مقاله علیه مرحوم میرزای شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو می‌نوشتند و به مشاهیر روحانیت و ارزش‌های دین اهانت می‌کردند و اعتقادی به دین نداشتند و نتوانستند پای دین در ادامه استقلال ایستادگی کنند لذا شکست خوردند.

 

امام جمعه مشهد افزود: روزی که قرار شد نفت از انگلیسی‌ها گرفته و ملی شود، مصدق اشتباه کرد که تصور نمود بدون وابستگی به یک قدرت خارجی نمی‌توانیم زندگی کنیم و به همین دلیل با آمریکا دست داد و آنها را وارد کشورش کرد اما نمی‌دانست انگلیس و آمریکا یک جنس هستند و آمریکا هم‌پیمان نمی‌خواهد بلکه نوکر می‌خواهد.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آمریکا از میان مصدق و شاه دومی را انتخاب کرد چرا که آنها می‌دانستند مصدق ممکن است هم پیمان شود اما نوکر نمی‌شود پس دولت ملی را ساقط کردند و ۲۵ سال این ملت در اسارت چکمه‌ پوشان مستشار آمریکایی ماندند.

 

وی خطاب به مسئولین گفت: باید با تمام قدرت مشکلات مردم را برطرف و رهنمودهای رهبری را عمل کنید، چهار سال است اقتصاد مقاومتی مطرح است اما یک دهم آن عملیاتی نشده است که اگر به خطوط قرمز مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری عمل می کردند اینقدر گرفتار نمی شدیم.

نظر شما