شناسهٔ خبر: 27426457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران- ایرنا- تسلیت روحانی به رئیس جمهوری ایتالیا در پی حادثه ریزش پل هوایی در شهر جنوا، اعلام عدم کمبود معلم در سال جدید تحصیلی از سوی بطحایی، اعتراض ایران به گرجستان به دنبال هتک حجاب چند مسافر ایرانی در فرودگاه تفلیس، اعلام تشکیل گروه اقدام علیه ایران از سوی پمپئو، ادعای مقام آمریکایی مبنی بر توافق ترامپ و پوتین برای خروج ایران از سوریه و ابراز نگرانی مقام پیشین رژیم صهیونیستی از قدرت ایران در سوریه مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران - ایرنا - در پی کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شهر جنوا در حادثه ریزش پل هوایی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تسلیت از طرف دولت و ملت ایران، مراتب همدردی خود را به رئیس جمهوری ایتالیا، دولت و مردم این کشور به ویژه خانواده قربانیان این حادثه دلخراش ابراز کرد.
* مشهد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکلی از نظر فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در سال جدید تحصیلی وجود ندارد و سال تحصیلی را بدون کمبود نیرو آغاز خواهیم کرد.
* تهران- ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در پی هتک حجاب چند مسافر ایرانی در فرودگاه این شهرهنگام چک امنیتی مسافران، مراتب اعتراض شدید خود را به وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کرد.
* اصفهان- ایرنا- وزیر کشور با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تنش های اجتماعی، نارضایتی و اعتراض ها را به ناامنی تبدیل کند گفت: ملت ایران همیشه امنیت را به عنوان یک اصل در این کشور می داند و به هیچ وجه اجازه نمی دهد تا امنیت دچار خدشه شود.
* یزد- ایرنا- نماینده شهرستان های تفت و میبد و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از دولت در برهه کنونی گفت: آمریکا در موضوع خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شکست خواهد خورد.
* زنجان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع تنظیم و متعادل سازی قیمت کاغذ در کارگروه های تخصصی در دست بررسی و این حوزه نیازمند بازاری مطمئن از نظر قیمت و دسترسی به عنوان یکی از کالاهای اساسی است.
* سمنان- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت که یکی از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید، حفظ پویایی طرح ها و در گردش بودن چرخ سازندگی در کشور است.
* بوشهر- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چینی اقتصاد آمریکا به دلیل رفتار تمامیت خواهی دولتمردان آن کشور ترک برداشته است.
* تهران- ایرنا- کارکنان بیمارستان خصوصی شفا در شهرستان پردیس استان تهران روز پنجشنبه نه تنها کودک بدحال را در بدو ورود پذیرش نکردند بلکه با عوامل اورژانس نیز که بیمار را انتقال داده بودند بر سر این موضوع درگیر شدند و کار به دخالت نیروی انتظامی رسید.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا با معرفی برایان هوک، از تشکیل گروه اقدام علیه ایران خبر داد.
* تهران- ایرنا- یک مقام آمریکایی مدعی شد که رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در دیداری که در هلسینکی داشتند، توافق کردند که ایران از سوریه خارج شود.
* بیروت- ایرنا- ژنرال «یعقوب عمیدرور» رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی گفت که مشکل واقعی این رژیم باریکه غزه نیست بلکه افزایش قدرت ایران در سوریه است.
* تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که ارتش چین عملیات بمب افکن های خود را برای تمرین حمله به آمریکا گسترش داده است.
* تهران- ایرنا- مشاور امنیت ملی آمریکا هفته آینده با همتای روس خود پیرامون ایران، سوریه و کنترل تسلیحات دیدار می کند.
* تهران- ایرنا- وزیر دفاع پیشین آمریکا در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه برجام محصول قدرت دیپلماسی بود، خروج واشنگتن از این توافق را سبب از دست رفتن بهترین گزینه برای پیشگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای دانست.
* تهران- ایرنا- دفتر روزنامه بوستون گلوب که با ابتکار آن بیش از 350 روزنامه آمریکایی در روز پنجشنبه سرمقاله خود را به انتقاد از ترامپ اختصاص داده بودند، تهدید به بمب گذاری شد.
* تهران- ایرنا- مقام های شیلی از فرود اضطراری چهار هواپیمایی مسافربری در کشورهای شیلی و پرو در پی دریافت خبر احتمال بمب گذاری در آن ها خبر دادند.
* مسکو- ایرنا- روسیه که به دنبال خروج سرمایه های خود از آمریکاست، به تازگی از فهرست 30 کشور اول خریدار اوراق قرضه ایالات متحده خارج شده است.
* مسکو- ایرنا- رئیس مرکز فرهنگی سوریه خبر داد که نخستین گروه از کودکان سوری بر اساس توافقنامه بین مسکو و دمشق برای تحصیلات نظامی وارد روسیه شدند.
* دوحه- ایرنا- 55 سازمان حقوقی منطقه ای و بین المللی با صدور بیانیه ای خواستار انجام تحقیقات جامع سازمان ملل متحد برای شناسایی، معرفی و مجازات عاملین جنایت کشتار کودکان در جنایت 'الضحیان' استان صعده یمن شدند.
* الجزیره- ایرنا- «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در گفت وگوی تلفنی با «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی اش گفت: راه حل نهایی بحران لیبی باید توسط مردم این کشور ارائه شود و این راه حل هم باید پاسخگوی خواسته های آنها باشد.
* اسلام آباد- ایرنا- روزنامه های اردو زبان «امت» و «نوای وقت» پاکستان در مقاله ای با اشاره به اینکه ایران بر ‌اساس عرف بازار به مشتریان نفتی تخفیف می‌دهد، پیشنهاد دادند: کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان پیشنهاد نفتی ایران را بپذیرند.
* تهران- ایرنا- رئیس پارلمان عربی از رئیسان پارلمان کشورهای رومانی، هندوراس و توگو خواست در تصمیم خود برای انتقال سفارتخانه هایشان از تل آویو به قدس اشغالی بازنگری کنند.
* دوحه- ایرنا- سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری قطر در ترکیه، با انتقاد وزارت امور خارجه امارات عربی متحده روبه رو شد.
شبد**1953**1379

نظر شما