شناسهٔ خبر: 27425922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام‌جمعه ایلام:

بیانات رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا اتمام‌حجت است/ اخلال در وضعیت اقتصادی بزرگ‌ترین خیانت به کشور

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: اعلام نظر قاطع رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و جنگ نیز نخواهد شد، تکلیف بسیاری از مسائل کشور را روشن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (26 مرداد) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اتمام‌حجتی برای دولتمردان، قوه قضائیه و تیم اقتصادی دولت بود و تکلیف بسیاری از مسائل را روشن کرد.

 

وی، بابیان اینکه ارسال نامه 38 اقتصاددان به رئیس‌جمهور برای بهبود اوضاع اقتصادی، مورد تائید مقام معظم رهبری است، افزود: اقتصاددانان خواهان تغییر نگرش تفکر اقتصادی لیبرالیستی دولت شده‌اند و از اینکه دولت در پنج سال گذشته نسبت به این اخطارها و هشدارها توجه نکرده است، به‌شدت ناراحت شدند، چراکه در دولت گوش شنوایی برای پیشنهادهای سازنده که می‌توان برای برون‌رفت از مشکلات از آن استفاده کرد، وجود ندارد.

 

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه در این نامه 2 پیشنهاد برای حل مشکلات اقتصادی ارائه‌شده است، یادآور شد: مبارزه فراگیر از طریق محدودسازی با حذف انواع رانت‌ها به‌ویژه رانت‌های انرژی، لازمه مبارزه فراگیر با فساد و شفاف‌سازی فرایندهای کسب درآمدهای ارزی و ریالی بخش عمومی و موارد مصر ف آن‌هاست.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، گفت: امکان‌پذیر کردن نظارت‌های همگانی و تخصصی و پاسخ‌گو بودن دولت در باب تک‌تک موارد تخصیص‌های ارزی و کنترل کردن در هزینه‌های ارزی و خرید کالاهای ضروری موردنیاز مردم، بازنگری در سیاست‌های واردات و جلوگیری از واردات که بزرگ‌ترین ضربه را تولید داخلی وارد کرده و باید با تقویت بنگاه‌های تولیدی داخلی از ورود کالاهای خارجی آن‌هم به‌صورت قاچاق جلوگیری شود.

 

آیت‌الله لطفی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اعلام نظر قاطع رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و جنگ نیز نخواهد شد، تکلیف بسیاری از مسائل کشور را روشن کرد و فضای غبارآلود و شعار وجود سایه جنگ که طرفداران برجام عنوان می‌کردند و در مدیریت کشور نیز حکم‌فرما شده بود و ابتکار عمل را به دست دشمنان داد تا با شایعه‌پراکنی و ایجاد اضطراب، امنیت عمومی را به چالش بکشد را خنثی کرد.

 

وی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به یک نکته دقیق درباره بی‌تدبیری مسئولان اجرایی در مدیریت بازار سکه که سبب سقوط بی‌سابقه ارزش پول ملی شد اشاره کردند که عامل اصلی آن را ضعف و بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت بود و مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عوامل خارجی نبود بلکه ضعف مدیریت و بی‌تدبیری تیم اقتصادی بود.

 

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی مطالبه رهبری و ملت ایران اسلامی است، افزود: موضوع احتکار مسئله روز و اخبار احتکار کالاهای اساسی و ضروری مردم توسط محتکران بسیار نگران‌کننده است که به‌طورقطع مصداق روشن فساد در جامعه و بزرگ‌ترین خیانت به انقلاب اسلامی، خون شهیدان و ملت ایران است.

 

وی، یادآور شد: محتکران با احتکار اجناس و کالاهای موردنیاز مردم در اعمال تحریم‌های دشمن شریک هستند، محتکران و مفسدان اقتصادی پیاده‌نظام مثلث شوم آمریکا، صهیونیست و رژیم جنایتکار آل سعود هستند، دستگاه قضایی باید به آن‌ها به‌عنوان ضدانقلاب که درصدد ضربه به امنیت ملی و تضعیف نظام اسلامی هستند، شدیدترین برخورد را اعمال کند.

 

امام‌جمعه ایلام، در ادامه با اشاره به اینکه سالروز ورود آزادگان شیرین‌ترین رخداد تاریخ انقلاب است، ابراز کرد: ورود آزادگان شیرین‌ترین و زیباترین رخداد تاریخ انقلاب اسلامی است، صبر و بردباری اوج مظلومیت و تحمل شکنجه‌های قرون‌وسطایی آزادگان عزیز ادامه دفاع مقدس و صدور انقلاب اسلامی در دوران اسارت بود.

 

خطیب نماز جمعه ایلام، گفت: آزادگان باتحمل درد و رنج و مشکلات دوران اسارت با اعتقاد راسخ به حقانیت انقلاب و امام راحل در پیشبرد اهداف نظام اسلامی کوشیدند

 

آیت‌الله لطفی، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه دعای عرفه دعای بسیار باارزشی است که دارای مضامین عالی عرفانی و فاخری است، افزود: در دعای عرفه جملاتی بسیار شفاف و دل‌نشین دارد، دعای عرفه در زمینه معرفت نفس، معرفت رب و عالی‌ترین و زیباترین و جامع‌ترین کلمات را دارد.

 

وی، تصریح کرد: وجود مقدس امام حسین (ع) در عصر روز عرفه در صحرای عرفات در حال راز و نیاز و با چشمان اشک‌بار، این عرفه را نزد مسلمانان بسیار بااهمیت کرده و لذا همه شیعیان به‌ویژه عارفان، عابدان و اهل معرفت در عصر روز عرفه آن را می‌خوانند ولی باید در کنار خواندن این دعا، معانی فارسی آن را نیز مطالعه کرد که بسیار می‌تواند مفید باشد.

 

آیت‌الله لطفی، بابیان اینکه در بخش از دعای عرفه امام حسین (ع) می‌فرماید خدایا کسی که تو را دارد، چه ندارد و کسی که تو را گم‌کرده چه دارد؟ افزود: یکی دیگر از اعمال مهم در ماه ذی‌الحجه، خواندن نماز عید قربان و قربانی کردن هم‌زمان با رویداد عید قربان است که هر انسان در این روز مستحب است که قربانی کند و دوم اینکه آن قربانی را به فقرا و نیازمندان بدهد.

 

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: مناسبت بسیار مهم ماه مبارک ذی‌الحجه با نخستین روز از آن، سالروز پیوند دو نگین هستی و گل سرسبد نظام آفرینش، حضرت صدیقه کبری (س) و امام المتقین حضرت علی بن ابیطالب (ع) است که برکت این ازدواج عمری به گستردگی آفتاب دارد که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شده است.

 

وی، با اشاره به اینکه این ازدواج، نمونه بارز ازدواج آسان است که می‌تواند الگویی برای ازدواج دختران و پسران جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: امروز در اثر فاصله گرفتن جامعه از آموزه‌های دینی و سیره اخلاقی و علمی ائمه اطهار (ع) به‌ویژه در امر مهم ازدواج، بالا رفتن سن ازدواج که زمینه خیلی از مفاسد اخلاقی و ترویج بی‌بندوباری است، بزرگ‌ترین چالش جامعه است.

 

 

 

نظر شما