شناسهٔ خبر: 27424687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جشنواره های دانش آموزی؛ منشاء ایجاد امید و نشاط در جامعه

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزاری جشنواره های دانش آموزی را ظرفیتی مناسب برای ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه دانست و گفت: یکی از برنامه های مهم ما ایجاد روحیه امید و نشاط در فضای آموزشی است.

صاحب‌خبر -

جشنواره های دانش آموزی؛ منشاء ایجاد امید و نشاط در جامعهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده سراسر کشور تصریح کرد: ایجاد روحیه امید بخشی و نشاط یکی از نیازهای اصلی جامعه امروز است که از دست کسی جز هنرمندان و دانش آموزان هنرمند ساخته نیست.
وی افزود: انتظار ما از دانش آموزان برگزیده این است که پس از برگزاری این جشنواره پیام آوران امید، شادی و نشاط در فضای جامعه، خانواده و مدرسه خود باشند.
کاظمی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم، ادامه داد: شما باید مجموعه های کوچک و بزرگ جامعه را دچار تغییر و تحول کنید.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیرات داخلی و خارجی جریان های فرهنگی و هنری گفت: عرصه فرهنگ و هنر از نقاط قوت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های داخلی و بین‌المللی است و یقیناً برگزاری چنین جشنواره ها و رویدادهایی در سطح کشور با پشتوانه تولیدات ارزشمند شش میلیون دانش‌آموز یکی از بالاترین سرکاظمیمایه های فرهنگی کشور است.
وی فرهنگ و هنر را یکی از عرصه های اقتدارآفرین کشور دانست و افزود: تولیدات و فعالیت های فرهنگی یا آثار اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی این عرصه می تواند حال جامعه و خود انسان را بهبود بخشد.
کاظمی تصریح کرد: این جشنواره با پشتوانه عظیم دانش آموزی مرکز جوشش و تولید سرمایه های بزرگ فرهنگی و هنری کشور است.
وی خاطرنشان کرد : ما در تلاشیم با برگزاری چنین جشنواره هایی در کنار بسترسازی برای شکوفایی توانمندی های فرهنگی و هنری ، آموزش های لازم را نیز به دانش آموزان ارائه دهیم.
کاظمی برگزاری کارگاه های آموزشی را از نقاط قوت این جشنواره دانست و گفت: بدین ترتیب میان دانش آموزان و استادان برجسته کشور پیوند ایجاد می شود.
وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه آثار تجسمی و دستی و تولید ۲۴ مجلد از کتاب دانش آموزی از جمله افتخارات این جشنواره است.
همچنین در ادامه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز فرهنگ و هنر را نمادی معرف از یک کشور خواند و گفت : چندین هزار سال تمدن ایران اسلامی با چهره های درخشانی چون حافظ، سعدی ، مولانا و عطار نیشابوری همراه است که سرمایه ها و دارایی های بین المللی برای مردم جهان هستند.
فاضل نظری تصریح کرد: شما دانش آموزان برگزیده به نوعی نگهبانان و میراث داران این دارایی ها هستید.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران هم در سخنانی در این مراسم گفت: بخش اعظم ساخت انسان فرهنگی برعهده نظام آموزشی و معلمان است که رسالت این نظام نیز پرورش روح و انتقال فرهنگ در میان نسل هاست.
عبدالرضا فولادوند ادامه داد: نظام آموزشی می تواند منشا توانمندی و طرح های فرهنگی و هنری ، باز تولید فرهنگ و سرمایه فرهنگی کشور باشد.
وی تصریح کرد: بی توجهی به سرمایه های فرهنگی در نظام آموزشی کشور سبب بروز هزینه های کلان آموزشی و فقدان دستیابی به اندوخته های کاربردی و خلاق فرهنگی در جامعه می شود.
همچنین در پایان این مراسم از ۳۰ کتاب دانش آموزشی رونمایی شد.

نظر شما