شناسهٔ خبر: 27423579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی حسینی:

کارنامه معاونت اقتصادی وزارت خارجه موفقیت قابل توجهی ندارد/ ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشورمغفول مانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از عملکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، گفت: هدف از ایجاد این معاونت استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی بود.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص عملکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، گفت: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هنوز به موفقیت قابل توجهی دست نیافته و بررسی‌ها نشان می‌دهد برای دستگاه دیپلماسی، سفارتخانه‌ها و نمایندگان ایران در خارج از کشور هنور موضع جنگ اقتصادی جا نیفتاده است.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه توجهات به جنگ بود و همه کنسولگری‌های خارج از کشور تلاش می‌کردند تا کمک‌های ایرانیان خارج از کشور را برای رزمندگان فراهم و ارسال کنند، از سوی دیگر ایرانیان مقیم خارج از کشور را توجیه کرده و در جریان امور قرار می‌دادند.

ایرانیان خارج از کشور مهمترین ظرفیت برای مقابله با جنگ اقتصادی

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها دیپلماسی جنگ داشتیم و همه توجهات متمرکز بر دفاع مقدس بود، افزود: در شرایط کنونی جنگ اقتصادی جدی گرفته نشده و ظرفیت‌های ایرانیان خارج از کشور در این شرایط یکی از مهمترین ظرفیت‌های جمهوری اسلامی است.

نقوی‌حسینی یادآور شد: ایرانیان خارج از کشور سرمایه عظیمی در اختیار دارند و خود ثروت بزرگی هستند، دستگاه دیپلماسی باید بتواند این ثروت بزرگ را در مقابله با جنگ اقتصادی به کار گیرند و سرمایه اقتصادی را جذب کند تا رونق ایجاد شود. هدف از تشکیل معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هم همین بود تا تمام نمایندگی‌های ایران در حوزه اقتصادی فعال شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است: سفرا و دستگاه دیپلماسی ما توجیه نیستند و موضوع جنگ اقتصادی هنوز برای آنها اهمیت پیدا نکرده است.

راه برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور باز است/ دوتابعیتی‌ها تنها شامل مقامات  مدیران است

نقوی حسینی در ادامه گزارش دوتابعیتی‌ها و طرح این موضوع در مدت اخیر را یادآور شد و گفت: هرچند برخی معتقدند که طرح این موضوع در عدم استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور تاثیر داشته است اما این موضوع واقعیت ندارد زیرا برخی جریانات در دولت این را بهانه‌ای برای مقابله با جریانات سیاسی خود مطرح کردند. حال آنکه همه ایرانیان خارج از کشور می‌دانند که دو تابعیتی فقط مربوط به مسئولان، مقامات و مدیران ارشد است و ارتباطی با ایرانیان خارج از کشور و سرمایه‌های ملی ما در خارج از کشور ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه اساتید، دانشجویان، مولفان، تجار و بازرگانان ایرانی در خارج از کشور می‌توانند به کشور بیایند و زمینه رفت و آمد آنها کاملا فراهم است، از آنها به خوبی هم استقبال خواهد شد. به نظر این موضوع در بازی‌های جریانی به نوعی دیگر تعبیر شد./

پایان پیام

نظر شما