شناسهٔ خبر: 27421971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همدلی و همزبانی لازمه عبور از فضای روانی دشمن است

زنجان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ستاد فشار روانی دشمن در خزانه داری آمریکا مستقر است، لازمه عبور از این فضا را همدلی و همزبانی مردم خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از اداره کل ارشاد اسلامی استان زنجان،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دکتر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: استان زنجان از فرصت ها و قوت های بسیاری برخوردار است.

وی به پایین بودن درصد آسیب های اجتماعی در این استان اشاره کرد و گفت: آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های رهبری هستند و این نشان می دهد در سطح کشور آسیب های اجتماعی یک موضوع خطرساز در کشور محسوب می شود.

ادامه داد: تعصب مردم زنجان به نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب و میهن نقطه قوتی برای استان محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظرسنجی انجام شده در سطح کشور و پاسخ مردم زنجان اشاره کرد و گفت: استان در اعلام آمادگی برای مقابله با دشمن، دینداری، ولایتمداری از درصد بالایی برخوردار است.

به گفته صالحی، دینداری مردم زنجان در حوزه نماز، خمس و زکات و روزه قابل توجه است و وجود علمای دینی در دوره های مختلف، بالاخص در دوره معاصر کمک کرده فضای اجتماعی استان زنجان فضای قابل اتکایی باشد.

صالحی با اشاره به اینکه وجود گروه های مرجع موجب سلامت اجتماعی می شود و روحانیون یکی از گروه های مرجع به شمار می رود، گفت: روحانیون با شناخت فضای اجتماعی در کنار مردم باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آیت الله شبیری زنجانی به عنوان یکی از افتخارات استان زنجان، در مشهد مقدس پایگاه اجتماعی بسیار فعالی داشتند که دانش آموزان و دانشجویانی که به این پایگاه رفت و آمد داشتند به ایشان به عنوان پدر معنوی نگاه می کردند.

ضالحی به همدلی و همزبانی مدیریتی در استان زنجان اشاره و از آن به عنوان نقطه قوتی یاد کرد و گفت: با تجربه مدیریتی مقام عالی استان، فضای استان یک فضای همزبانی شده و موجب تحولات روبه جلو شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جنگ روانی و فشارهای اقتصادی دشمن اشاره کرد و گفت: مردم کشور از آمادگی لازم برای مقابله با این فشارها دارند.

صالحی با یادآوری اینکه ستاد جنگ روانی در خزانه آمریکا مستقر است، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ارتباط و مذاکره با ایران است از این رو سعی می کنند تا فشارهای روانی و اقتصادی را برعلیه ایران بیشتر کنند.

وی با اشاره به اینکه دیدار دولت با رهبری و فرمایشات ایشان به مسوولان برای ایجاد فضای وحدت گرایانه بین مردم و مسوولان پیامی برای همه ماست، گفت: به فرموده ایشان صدا و سیما موظف است عملکرد دولت را به گوش مردم برساند و نقشه های استکبار برای ناکارآمد نشان دادن دولت راخنثی کند.

نظر شما