شناسهٔ خبر: 27417166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین:

۵۰درصد میانسالان خمین تحت پوشش طرح خدمات نوین سلامت قرار گرفتند

خمین- سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین گفت: ۵۰ درصد از جمعیت میانسال شهرستان خمین، شامل ۲۱ هزار و ۷۹۹ نفر تحت پوشش طرح خدمات نوین سلامت قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد جواهری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خمین، اظهار کرد: یکی از تعهداتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شروع دوره کاری در سال ۲۰۱۳ به سازمان بهداشت جهانی داد، کاهش شیوع مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد تا سال ۱۴۰۴ است.

وی ادامه داد: در این راستا در طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت، خدمات نوین سلامت میانسالان در گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال در دستور کار قرار گرفت که این گروه به لحاظ الگوی تغذیه، تن سنجی، سلامت روان، فشار خون، دیابت و سرطان پستان، دهانه رحم و دستگاه گوارشی، مورد غربالگری قرار می گیرند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین با بیان اینکه خدمات نوین میانسالان شهرستان خمین از سال ۹۵ شروع شده است، افزود: جمعیت هدف این طرح در شهرستان خمین ۴۲ هزار و ۸۵۳ نفر است.  

جواهری ادامه داد: از تعداد جمعیت هدف خدمات نوین سلامت میانسالان در شهرستان خمین، ۲۰ هزار و ۹۴۱ نفر زن و ۲۱ هزار و ۹۱۲ نفر مرد هستند که با اقدامات معاونت بهداشت این شهرستان، ۲۱ هزار و ۷۹۹ نفر مورد غربالگری این طرح قرار گرفتند.

 وی خاطرنشان کرد: در این غربالگری بیش از چهار هزار نفر معادل بیش از ۱۸ درصد دچار چاقی شکمی، یک هزار و ۲۳۶ نفر دیابت، سه هزار و ۸۹۷ نفر فشار خون، بیش از ۱۷ درصد مشکلات سلامت روان و همچنین افراد با خطر بیش از  ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۱۰ درصد نیز افرادی که فعالیت فیزیکی نامناسب داشتند، شناسایی شدند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین مهمترین هدف طرح خدمات نوین سلامت میانسالان را بهبود وضعیت سلامتی و پیشگیری از بیماری های خطرناک دوره میانسالی عنوان کرد و افزود: این طرح فرصت مناسبی برای افراد میانسال در راستای حفظ بهداشت و سلامت و تلاش برای بهره مندی از نعمت سلامت در این دوران فراهم کرده است.

نظر شما