شناسهٔ خبر: 27416797 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گلدوزی ویژه ایرانی در خاورمیانه

یک تولیدکننده کت و شلوار گفت: نرخ پوشاک مرغوب ایرانی یک چهارم مشابه خارجی است.

صاحب‌خبر -


علی قاسم زاده در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما افزود: طراحی و دوخت صنعتی کت و شلوار در داخل کشور موجب استفاده مشتریان از جنس مرغوب با قیمت مناسب می شود.
وی که از سال 64 با 4 دستگاه چرخ خیاطی کار خود را آغاز کرده است گفت: اکنون در فاز یک شهرک اندیشه برای 215 نفر در زمینه دوخت صنعتی کت و شلوار کارآفرینی کرده است .
قاسم زاده افزود : طراحی و دوخت کت و شلوارهای او کاملا ایرانی است .

یک تولید کننده لباس خوزستانی هم از ارائه یک گلدوزی منحصر به فرد لباس در خاورمیانه رونمایی کرد .
فاطمه مار ماهتاب گفت : در شهر دزفول از استان خوزستان با همکاری پسر و 10 نفر از اعضای خانواده امکان گلدوزی یکپارچه بر روی لباس تور ساده را فراهم کرده است .
وی افزود : تا پیش از این گلدوزی ها به صورت جداگانه آماده شده و بر روی لباس ها تکه دوزی می شد اما گلدوزی سراسری لباس در خاورمیانه منحصر به فرد است .
مارماهتاب گفت : این لباس امکان دوخت در کارگاه های ساده و تخصصی را به صورت همزمان دارد .
وی اضافه کرد : طراحی این لباس به گونه ای است که می توان آن را پس از استفاده به عنوان لباس عروس با جدا کردن بخش دامن به صورت پیراهن نیز استفاده کرد و یکبار مصرف نیست .
این تولیدکننده لباس گفت : لباس های دوخت ایران مقرون به صرفه تر در مقایسه با مشابه خارجی خود هستند و این لباس با امکان استفاده بیش از یکبار از لحاظ اقتصادی به خانواده ها کمک می کند .
مارماهتاب افزود : تاکنون دوخت این نوع لباس موجب کارآفرینی برای 10 نفر شده است که در صورت حمایت های لازم امکان کارآفرینی برای 50 نفر را فراهم می آورد .

نظر شما