شناسهٔ خبر: 27414037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در بازدید از تولید های صنایع دستی زنان روستای عنبران اردبیل مطرح شد

معمصومه ابتکار:ستاد ویژه ای با حضور زنان در دستگاههای اجرایی تشکیل شده است

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برای حمایت از زنان سرپرست خانوار ستاد ویژه ای با حضور دستگاههای اجرایی تشکیل شده و تاکنون نیز اقدام های مطلوبی از سوی آنها در این زمینه صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،معصومه ابتکار  در بازدید از تولید های صنایع دستی زنان روستای عنبران علیا در شهرستان نمین افزود: 2 هزار و 300 میلیارد ریال در بودجه سال 97 برای بیمه زنان سرپرست خانوار پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: برای حمایت از زنان سرپرست خانوار ستاد ویژه ای با حضور دستگاههای اجرایی تشکیل شده و تاکنون نیز اقدام های مطلوبی از سوی آنها در این زمینه صورت گرفته است.
ابتکار اضافه کرد: در بحث حمایت از طرح های کارآفرینی زنان روستایی نیز گام هایی برداشته شده و در زمینه افزایش تولید صنایع دستی استاندارد ، توان افزایی زنان روستایی و بازاریابی نیز اقدام های خوبی صورت گرفته است.
به گفته وی، 2 نشست ملی و بین المللی ماه گذشته در این زمینه برگزار شده و برای بهره گیری از امکانات it و ict در بحث بازاریابی اینترنتی جهت فروش محصولات تولیدی زنان روستایی نیز قدم هایی برداشته شده است.
وی تشریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به ایجاد شبکه آموزش های استانی در زمینه بازاریابی اینترنتی با هدف شناسایی و پیدا کردن مشتریان در بازارهای داخلی و بین المللی جهت فروش تولیدهای روستایی کرده است.
ابتکار اضافه کرد: روستاها در اغلب مناطق کشور از جمله استان اردبیل دارای جاذبه و قابلیت های خوبی در زمینه کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی بوده و مصمم هستیم که از این قابلیت ها استفاده مناسبی داشته باشیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به برگزاری اجلاس زنان اوراسیا در روسیه طی شهریور ماه گفت: هیاتی متشکل از نمایندگان مجلس که اکثر آنها نمایندگان زن خواهند بود در این اجلاس که در واقع اجلاس بین المجالسی است، شرکت خواهند کرد.
ابتکار اضافه کرد: در این اجلاس دستاوردهای زنان ایرانی، پیشرفت ها ، تجربیات و نقش آنها در پیشبرد و توسعه اقتصادی کشور، سهم زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها ، کمک به تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف و مصرف کالای ایرانی تشریح خواهد شد.

 

نظر شما