شناسهٔ خبر: 27410027 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

­اقدامات مثبت در زمینه سلول‌های بنیادی

اقدامات خوبی در زمینه سلول‌های بنیادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است که باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

­اقدامات مثبت در زمینه سلول های بنیادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر محمد علی نیلفروش زاده در دومین همایش یک روزه پوست، ترمیم وسلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که با حضور جمعی از محققان، صاحب نظران، پزشکان و دانشجویان و برخی مسئولان وزارت بهداشت و اعضای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد ، بر لزوم تولید محصول از مقالات و تولید علم تاکید کرد و افزود : ما در این زمینه نباید از دنیا عقب بیفتیم و از تحقیقات و پژوهش ها برای تولید محصول باید نهایت بهره را ببریم .
رئیس همایش یک روزه پوست، ترمیم و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به اینکه ما در تولید محصول جایگاه خوبی نداریم، تاکید کرد: باید از توان و ظرفیت دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی به نحو مطلوب استفاده کنیم تا شرایط مناسبی برای تبدیل علم به ایده از طریق شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
نیلفروش زاده، ارائه آخرین یافته های علمی و بیان دستاوردهای مهم داخل و خارج از کشور را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش بیان کرد و گفت: همکاری و تبادل علمی بین محققان و استادان دانشگاه ها از دیگر اهداف این همایش است.
وی، تازه های سلول های بنیادی و مهندسی بافت در حوزه پوست و ترمیم، کارآزمایی های بالینی، توسعه علوم و فناوری های سلولی بنیادی و پزشکی بازساختی و چشم انداز تجاری سازی و بازار این سلول ها را از دیگر محورهای این همایش برشمرد.
تازه های ژنتیک و پزشکی بازساختی، تجاری سازی در محصولات سلولی، سلول درمانی در بیماران EB، سلول درمانی در بیماران دچار سوختگی، ترمیم پوست با ترکیب لیزر و سلول درمانی و جوانسازی پوست با استفاده از سلول های فیبروبلاست از جمله موضوعاتی است که در این رویداد علمی ارائه می شود.
تولید سازهای پوستی،بازسازی ضایعات صورت با فلپ های موضعی، کاربرد سلول درمانی در درمان ریزش مو، نقش کورکمین در ترمیم و کاهش التهاب و پرده امنیون و ترمیم زخم از دیگر موضوعات قابل ارائه در این همایش است.
مراسم نکوداشت استاد دکتر پرویز طوسی به پاس ۳۹ سال فعالیت پزشکی در زمینه پوست از محورهای این همایش بود که دکتر فرهاد هنجنی در باب افتخارات و خدمات دکتر طوسی به ایراد سخنرانی پرداخت و افزود: وی استاد تمام تخصص پوست است و او همه افتخارات و تجربیات را کسب کرده و چیزی نبوده که از نظر مناصب اداری و جایگاه علمی به ان دست نیافته باشد.
رئیس انجمن پوست با بیان اینکه در کشور ما اصل الگو پروری خوب جا نیافته است گفت: باید ببینیم در ۴۰ سال گذشته چقدر توانسته ایم الگو پروری کنیم هرچه الگو بوده از گذشته است به نظر می رسد باید در این زمینه کار شود.

نظر شما