شناسهٔ خبر: 27407257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

«ناصری» سفیر مظلومیت شهیدان مزار شریف

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری بزرگترین سرمایه است، گفت: شهید حاج محمدناصر ناصری در مسئولیت‌هایی که بر عهده داشت تنها حرف نمی زد و تنها چیزی که مدنظر ایشان بود پیاده کردن اهداف انقلاب اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ باید رفت. باید پای در رکاب رهوار عشق نهاد؛ دست در گیسوی یار و چشم بر طریق کوی او، باید دست شست از رجس این جهانی و بر دامن ملکوت آویخت و تو ای شهید عشق، چنین کردی، چنان که باید. تو که در کوچه پس کوچه‌های جنگ، دلدادگی را آموختی، در پای خاکریزهای عشق، محبت را تجربه کردی و در جاده های معرفت، به سوی یار شتافتی.

 

وقتی دیدی پرونده عشق در این سوی خاک بسته شد، به سویی دیگر شتافتی که هنوز می‌شد در آنجا عاشق بود، عاشق مردمی که مظلومیتشان در تاریخ بی مثال است. عاشق مکتبی که آن را به مسلخ کشیده بودند. عاشق کودکان یتیمی که اشک لرزان به گونه های خاک آلوده شان می‌غلتید، و دستان زخم خورده شان پناهی را می‌جست.
 


آری، ای شهید عشق، ناصری! تو با همه‌ی وجودت به آن سرزمین رفتی تا همه عاشقی‌ات را نثار مظلومان آن دیار کنی و باکی نداشتی که در این طریق، قربانی تاریک اندیشان سیه‌دل شوی، چرا که می دانستی نور حقی که روشن کردی، پایدار و پرچمی که برافراشتی، افراخته خواهند ماند.


یاد تو ای عاشق صحنه ‌رشادت و شهادت همواره در دل ماست و راه تو طریقی است که همچنان پُر رهرو خواهد ماند. حالا همین طور هم شده امروز سالها بعد از شهادتت مدافعان حرم جوانانی از جنس لشکر فاطمیون، شهید حججی و بصیری‌پور رهرو راهت شده‌اند، ای مجاهد بی مرز.

 

«شهید حاج محمدناصر ناصری» کسی است که در دوره هشت ساله جنگ تحمیلی در عملیات والفجر 3 به عنوان مسئول محور اطلاعات و عملیات تیپ 21 امام رضا(علیه السلام) با دشمن بعثی وارد نبرد شد و در طی چند عملیات چهارمرتبه مجروح شد و برخی ترکش ها تا آخر عمر با او همراه بود. ایشان همچنین مدتی به عنوان همرزم شهید کاوه خدمت کرد. اما وقتی جنگ هشت ساله عراق علیه ایران تمام می‌شود باز هم آرام و قرار ندارد.

 

این بار با دیدن مظلومیت مردم افغانستان وارد آن سرزمین می‌شود و زن و بچه را می‌گذارد باز هم در پناه خدا و برای یاری یک ملت مظلوم می شتابد او که از دوران کودکی با زندگی در نوار مرزی ایران و افغانستان، کم و بیش با مردمان آن سامان برخوردهایی داشته در جبهه خدمت به مردم محروم و مجاهدین افغانی نیز فعال می شود.

 

محمد ناصر ناصری این بار به عنوان مسئول مرکز تحقیقات در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور افغانستان مشغول وظیفه شد و آخرین مسئولیت شهید ناصری در سازمان فرهنگ و اطلاعات به عنوان نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان بود.

 

سرانجام این انسان خستگی ناپذیر در روز هفدهم مرداد 1377، توفیق این را یافت تا در شهر مزار شریف، به نحوی بسیار مظلومانه و به دست نیروهای طالبان که افرادی شقی و بی منطق هستند، شهد شیرین شهادت را بنوشد و در ایام دهه فاطمیه پیکر مطهرش را در گلزار شهدای بیرجند تشییع و به خاک می سپارند.

 

ناصر ناصری و سعید ناصری، برادر و فرزند ارشد شهید امروز صبح (۲۵ مرداد) با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار و گفتگوی صمیمی داشتند.

ناصر ناصری با تاکید بر اینکه تمام توصیه برادرم در زمان حیات این بود که پشت سر ولایت و علما باشیم، می‌گوید: به لطف الهی در طائفه ما همه به توصیه ایشان عمل کردند و کمترین انحرافی در بحث‌های سیاسی نداشته ایم.
 


وی ادامه می‌دهد: استاندار فعلی خراسان رضوی (در مقطعی که شهید ناصری مباحث افغانستان را دنبال می کرد مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی بود) سال گذشته در یادواره شهید محمد ناصر ناصری که در مشهد برگزار شد گفت که اکنون لشکر فاطمیون و اشتیاق آنان برای دفاع از حرم نتیجه زحمات شهید ناصری در افغانستان است.

 

سعید ناصری نیز همچون عمویش اعتقاد دارد که مهمترین ویژگی پدرش در جهت دفاع از حریم ولایت و روحانیت و پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری بوده است و می‌گوید: با توجه به شرایط فعلی کشور مهمترین ویژگی پدر شهیدم که اکنون بیشتر خودنمایی می کند ولایتمداری و در مسیر ولایت بودن ایشان است.

 


وی می‌افزاید: باید اکنون که کشور در بحران قرار دارد بیش از گذشته نگاهمان به ولایت باشد و منویات مقام معظم رهبری را درک کنیم.
 

 

سعید، فرزند ارشد شهید ناصری با بیان اینکه حبل المتین ولایت فقیه است، می‌گوید: هنوز دیر نشده؛ ای کاش مردم و مسئولان فرمایشان ولایت فقیه را در همه امور سرلوحه کار خود قرار دهند تا به کشور هیچ گزندی نرسد.

 

آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم با تاکید بر اینکه ولایت‌مداری بزرگترین سرمایه است، می‌گوید: شهید حاج محمدناصر ناصری در مسئولیت‌هایی که بر عهده داشت تنها حرف نمی زد و تنها چیزی که مدنظر ایشان بود پیاده کردن اهداف انقلاب اسلامی بود.


وی با بیان اینکه صداقت در کار لشکر فاطمیون وجود دارد، می‌افزاید: معلوم است که در مجموعه‌های داخلی و هرکسی به این افتخار نائل شود او غیر از مقام «عند ربهم یرزقون» در نزد جامعه و مردم هم منشأ افتخار است این در حالیست کسانی که از آن طریق و با عشق برای دفاع از حرم می روند دیگر دنبال نان و نام نیستند؛ خالص، خالص هستند.

 

نمیانده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان دعا کرد که ان شاءالله این خانواده بزرگوار بیش از پیش در تداوم راه شهید ناصری موفق باشند.
 

 

 

نظر شما