شناسهٔ خبر: 27406116 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی پرونده هاي مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان مهاجر در آمريکا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ وزارت امور خارجه السالوادور روز چهارشنبه اعلام کرد در حال بررسی سه پرونده مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان زیر سن قانونی در مراکز بازداشت مهاجران غیرقانونی در خاک آمریکا است.
لیدووینا ماگارین معاون وزیر امور خارجه السالوادور در امور اتباع السالوادور در خارج این کشور به خبرنگاران گفت مقامات کنسولگری این کشور با استفاده از وکلای خصوصی در حال بررسی و تحقیق درباره پرونده های مربوط به سوء استفاده از کودکان در بازداشتگاه های آمریکا در ایالت آریزونا هستند.
این مقام به جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره ای نکرد.
وزارت امور خارجه آمریکا به درخواست اظهارنظر در این زمینه جوابی نداد و سخنگوی اداره مهاجرت و امور گمرکی آمریکا نیز اعلام کرد این سازمان در آریزونا بازداشتگاه برای اعضای خانواده مهاجران در اختیار ندارد.
وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز که مدیریت مراکز محل نگهداری کودکان مهاجر بدون والدین را در اختیار دارد در این زمینه جوابی ارائه نکرد.
از میان 2500 کودکی که در راستای اجرای سیاست «عدم تحمل» دونالد ترامپ در قبال پدیده مهاجرت غیرقانونی از والدین خود جدا شده و در مراکز خاصی نگهداری می شدند تا هفته قبل دو هزار نفر به جمع خانواده های خود پیوستند ولی حدود 500 کودک هنوز در این اماکن نگهداری می شوند.
بسیاری از این خانواده ها به صورت غیرقانونی از مرز آمریکا و مکزیک عبور کرده و بقیه نیز به دنبال پناهندگی برآمده بودند. جداسازی کودکان از والدینشان که در اوایل ماه مه شروع شده بود تا ماه ژوئن ادامه داشت. در این ماه ترامپ به سبب انتقادهای بین المللی دستور توقف این روند را صادر کرد.
دولت السالوادور اعلام کرده است 118 مورد ثبت شده از خانواده هایی را دارد که اعضای جدا شده آنها بار دیگر به هم پیوسته اند ولی درباره تعداد پرونده های باقیمانده این قبیل خانواده ها اطلاعاتی در دست ندارد.

نظر شما