شناسهٔ خبر: 27404920 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

516 هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی خریداری شد

نصر: معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 516 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری‌شده و پیش‌بینی می‌شود این میزان طی روزهای آینده افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی جهانگیری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه استانی خرید تضمینی گندم اظهار داشت: با توجه به گزارش به‌ دست ‌آمده از سامانه جامع بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید گندم در استان با حجم 260 هزار تن از سیلوهای بخش خصوصی و بقیه از کارخانه‌های آردسازی با حجم 160 هزار تن، سیلوهای دولتی 53 با حجم هزار تن و مباشر خرید با حجم 43 هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش پرداختی خرید گندم ثبت ‌شده در همین سامانه، کل خرید صورت گرفته تا این لحظه 6 هزار و 870 میلیارد ریال است که حدود 44 درصد از این مبلغ پرداخت‌شده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد که این استان پتانسیل‌های لازم را برای تأمین گندم دارد و ما در بحث امنیت غذای هیچ مشکلی نداریم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در آذربایجان شرقی با حضور جدی کارخانه‌های آردسازی امسال بخش قابل ‌توجهی از اقدامات توسط این مجموعه‌ها انجام‌ شده است و این می‌تواند شروع خوبی برای آینده باشد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:

نظر شما