شناسهٔ خبر: 27403065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

نگاه به اخبار با عینک من (8)

صاحب‌خبر -

همایون طیاری آشتیانی


هفته گذشته یکی از پرسوژه‌ترین هفته‌ها بود. درسته که ما هنوز فراخوان ندادیم ولی خیلی از مسئولین دارن رقابت عجیبی راه میندازن که تو این ستون یادی ازشون بشه. خلاصه ما راضی به این همه زحمت نیستیم ولی اگر تو این رقابت برخوردی بین رقبا پیش اومد ما هیچ مسئولیتی قبول نمی‌کنیم. از ما گفتن بود.
1- مطلب امروزُ با نادر قاضی پور نماینده‌ای که حمایتش از تولید داخل با خوردن هفت هشت تا گلابی وسط صحن مجلس به یه برند تبدیل شده شروع می کنیم که در کمپین فرزندت کجاست؟ با کلامی سوزناک و ترحم برانگیز اعلام کرده که یکی از فرزندانش چوپانه. باید به این نماینده یادآوری کرد که الان به غیر از اون 4 درصدی های معروف، بقیه مردم ایران آرزو دارن چوپان باشن، ای کاش این عزیز گلابی دوست به تعداد گاو و گوسفندها هم اشاره میکرد چون الان یه گله کوچیک با گوشت کیلویی 60 هزار تومن و گوسفند بالای یک میلیون و گاوهای بیست میلیونی، یعنی حداقل دو سه تا پنت هاوس تو فرمانیه!
2- احمد مازنی نماینده مجلس هم گفته مردم منتظرن رئیس‌جمهور مسائل پشت پرده را در مجلس بگه. بابا یه کم جای نفس کشیدن هم بذارین آخه، یعنی این همه گل و بلبلی که روز استیضاح وزیر کار افشا شد و سونامی اخبار مربوط به اختلاس و احتکار و زد و بند، تازه جلوی پرده بوده؟ ما فکر می‌کردیم بعد از یک شنبه سیاه مجلس تو دوران هاله نور و چهارشنبه سیاه استیضاح ربیعی تو هفته قبل، بقیه روزهای هفته قراره دست نخورده باقی بمونه. لطفا یکی جلوی این جماعتُ بگیره وگرنه کل هفته و تقویم کشورُ رنگ‌آمیزی می‌کنن، یه کم حفظ آبرو هم جلوی مردم دنیا بد نیست به خدا!
3- عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفته که کوچک شدن دولت ، صداقت و رفتن به میان مردم، سه راهکار نجات اقتصاد کشوره، اینکه این راهکارهای علمی و جالب چه جوری به ذهن ایشون خطور کرده و قراره اقتصاد ایرانُ نجات بده خودش یه ستون کامل نیاز داره ولی اینکه این عزیزِ دل به بلایی که واردات بی‌حساب و کتاب از کشور دوست و برادر چین بر سر اقتصاد کشور و تولید کننده داخلی آورده هیچ اشاره‌ای نمی کنه یه کم آدمُ قلقلک میده. قبلا به ایشون به عنوان پای ثابت این ستون عرض کردیم که شما همت بفرمایید رئیس یه اتاق دیگه بشین و اتاق ایران و چینُ یه مدت تعطیل کنید تا نه تنها اقتصاد بلکه کل کشور یه نفس راحت بکشن چراکه این اتاق شما اقتصاد یه کشورو رسما بلعیده برادر من.
4- چند روز قبل نقل قولی از محمود واعظی منتشر شد مبنی براینکه ما حساب آقای علی لاریجانی را از مجلس جدا می‌دونیم، هرچند که بعدا سعی کردن تکذیبش کنن ولی باید به این دوست عزیز یادآور شد که ما هم خیلی وقته حساب شمارو از روحانی و دولت تدبیر و امید جدا می دونیم. هنوز نظر جالب یکی از اطرافیان رئیس مجلس که گفته بود ادبیات لاریجانی از متوسط فهم بشریت بالاتره رو دلمون سنگینی می‌کرد که یه درفشانی دیگه نصیبمون شد، خدایا خودت آخر و عاقبت دوره بعد ریاست جمهوریُ ختم به خیر کن!
5- نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرده که دولت به زودی تکانه‌های بازار ارزُ کنترل می کنه. آخه یکی نیست به این برادر عزیز بگه باباجون کل اقتصاد کشور به خاطر بسته‌های شما رفته رو ویبره و مثل کرمانشاه چند ماهه داره میلرزه بعد شما میگی تکانه؟ شما دلارُ روی 4200 کنترلش کردی که الان رسیده به 11 هزار تومن و ده‌ها هزار میلیارد تومن رانت از کنارش جوونه زده، پس محبت بفرمایید بی‌خیال کنترل بشین شاید خودش از جیب خالی و شرمندگی نون‌آور خونواده‌ها حیا کرد و خودش خودشو کنترل کرد، شما لطفا کنترلُ بذار زمین!
6- یکی از اظهارات عجیب هفته هم مربوط می‌شد به سخنگوی جمنا که گفته بود اشکال اصولگراها اینه که بیشتر تو جمع متدینین و حزب اللهی‌ها و محافل مذهبی محدود شدن، درصورتیکه باید بیان بین مردم. به زعم این اصولگرای فرهیخته و دانشمند، مردم نه متدین هستن و نه حزب اللهی و کسانی هم که تو محافل مذهبی میرن مردم نیستن. انصافا باید تبریک گفت به اهالی جمنا که سخنگوشون به این خوبی نگاه راهبردی این جماعتُ خیلی شفاف مطرح کرد که دیگه برای کسی شک و شبهه ای باقی نمونه که برخی آدم‌های پرمدعا در مورد مردم چی فکر می کنن. فقط موندم جناب چمران با  چه ماله‌ای میخواد این چاله چوله جدیدُ صاف کنه و از توش یه توجیه ناب دربیاره؟
7- یک فعال سیاسی اصولگرا هم بعد از آخرین گلکاری احمدی‌نژاد که خواستار کناره‌گیری روحانی شده بود، گفته که احمدی نژاد دچار آلزایمر سیاسی شده. باید خدمت جناب کنعانی مقدم عرض کرد که اخوی، احمدی نژاد از اولش همین جوری بود یعنی تعطیل تعطیل، ولی شما و دوستانتون باور نداشتین. این تپه نوردی های رفیق شفیق اوین‌نشین‌ها هم برای خیلی از مردم قابل پیش بینی بود. البته شما آلزایمر سیاسی رو خوب اومدی فقط جای احمدی نژاد باید می گفتی حامیان سینه چاک دولت پاکدست، اونوقت جمله درست می‌شد. روح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شاد، چقدر دقیق این روزهای بصیرت سنج‌ها رو پیش بینی کرده بود.

نظر شما