شناسهٔ خبر: 27401142 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

از زیر کارهای خانه درنمی روم!

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /    آخر هفته‌های من فرق چندانی با دیگر روز‌های هفته ندارد، شاید عمده تفاوتش در این باشد که اولاً نیازی نیست پنج‌شنبه و جمعه‌ها بر سر کار موظفی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی حاضر شوم و تعطیل هستم و دیگر آنکه فرصت بیشتری دارم تا با اعضای خانواده وقت بگذرانم. اگر نه پنج‌شنبه و جمعه‌ها هم مانند دیگر روز‌های هفته وقتم به خواندن و نوشتن می‌گذرد. 

پیش‌تر‌ها در سال‌های جوانی یا همین چند سال پیش سینما و تئاتر هم می‌رفتم اما الآن کمتر این فرصت فراهم می‌شود و به ندرت به تماشای تئاتر یا فیلمی در تماشاخانه و سینما می‌نشینم و گاهی از تلویزیون فیلم‌های سینمایی را می‌بینم. پیش‌تر میانه‌ بهتری با ورزش داشتم و فوتبال بازی می‌کردم و برایم خیلی جذاب بود اما با گذر زمان این ورزش جذابیتش برایم کمتر شده است، اما گاهی از تلویزیون مسابقه‌های فوتبال را دنبال می‌کنم. 
گاهی وقت‌ها عصر‌ها پیاده‌روی می‌کنم و در فضای سبز نزدیک خانه قدم می‌زنم و به ایده‌هایم برای نوشتن و پیش بردن کار‌های پژوهشی فکر می‌کنم. 
این اواخر بیش از هرچیز به انجام رساندن کار‌های ناتمام ذهنم را مشغول کرده است و آخر هفته‌ها عمده وقتم  به نوشتن آثار ناتمام می‌گذرد، از جمله کتاب‌هایی که در دست دارم کتاب بررسی داستان‌های  سال1370 تا 1380 است و این کتاب به نوعی ادامه  کتاب صد سال داستان‌نویسی است، منتها فقط به این یک دهه 
می‌پردازد. 
از سال‌ها پیش کار نگارش آن شروع شده است، بخش‌هایی از آن هم نوشته‌ام اما هنوز تمام نشده است و امید دارم امسال به پایان برسد. همچنین تک‌نگاری‌هایی از صادق هدایت و صادق چوبک را در دست دارم. پیش‌‌تر از این مجموعه تک‌نگاری بزرگ علوی و محمدعلی جمالزاده منتشر شده است. 
برخلاف برخی از دوستان اهل قلم کمتر اهل مهمانی هستم  مگر به ضرورت‌ تن به مهمانی نمی‌دهم، آن ضرورت هم دیدار با بستگان و اقوام است و گاهی وقت‌ها هم در میانه مهمانی صحبت از کار و فعالیت‌های من می‌شود و عموماً نگاهی مثبت توأم با مباهات به کار و فعالیت من دارند و برخی هم گاه از درآمد و مسائل مالی پرس و جو می‌کنند که از سر نگرانی و دوستی است و من هم به شوخی و خنده برگزارش می‌کنم و زیاد به این بحث‌ها پر و بال 
نمی‌دهم.  
نکته  دیگر در آخر هفته این است که باید در کار خانه به همسرم کمک بدهم و این دیگر از برنامه‌های روتین ماست و من هم از زیر انجام کار‌های خانه در نمی‌روم. در حد اندازه‌ای که به کار‌های خانه‌تکانی و جابه جایی وسایل کمک دهم و چندان دستی در دیگر فعالیت‌های خانه مثل آشپزی و اینها ندارم.
  از زیر کارهای خانه درنمی روم!
  از زیر کارهای خانه درنمی روم!

نظر شما