شناسهٔ خبر: 27401036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از دیپلماسی

صاحب‌خبر -

دفاع ایران از مذاکرات یمنی

ایرنا: نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، طرح اتهام سعودی‌ها علیه کشورمان را سرپوش گذاشتن بر جنایات جنگی خود در یمن دانست و گفت: موضع جمهوری اسلامی همواره حمایت از گفت و گوی یمنی-یمنی بوده است. «غلامعلی خوشرو» با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، ادعای رژیم سعودی درباره بی توجهی ایران به قطعنامه‌های 2216 و 2231 را بی اساس دانست و افزود: همچنان که در نامه پیشین تاکید کرده بودم این بار نیز تمام این اتهامات مردود می‌دانم.

تکذیب سفر هیات ایرانی به بغداد

ایسنا: «محمد العکیلی» یکی از فرماندهان دولت قانون عراق که ریاست آن را نوری مالکی برعهده دارد در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم سفر یک هیات ایرانی به عراق و دیدار غیر علنی با احزاب شیعه این کشور به منظور تشکیل دولت آینده را تکذیب کرد. براساس این گزارش، روزنامه العربی الجدید پیش از این مدعی شده بود که ایران یک هیات بلندپایه را به بغداد فرستاده است تا با رهبران احزاب شیعه عراق به منظور بحث و گفتگو در مورد تشکیل دولت آینده دیدار کنند.

تدارک نشست ایران،ترکیه و روسیه در تهران

اسپوتنیک: ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کرد: نشست ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه برای حل مسئله سوریه در تهران برگزار خواهد شد. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: سومین نشست در چارچوب مذاکرات آستانه قرار است هفته اول سپتامبر برگزار شود.

ادعای ضدایرانی دبیرکل اتحادیه عرب

المشهد العربی: «محمود عفیفی» سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با عبدربه منصور‌هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و هیات همراه که متشکل از وزرا و مقامات بلندپایه است در مقر دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرد. وی افزود که در این دیدار به ابعاد مختلف بحران یمن و آنچه را که نقش تخریبی ایران در ایجاد بی‌ثباتی در این کشور مهم عربی و قاچاق سلاح به انصارالله یمن خواند پرداخته شد.

توهم ارتباط ایران با القاعده

آسوشیتدپرس: گروهی متشکل از کارشناسان سازمان ملل از چند کشور عضو که اشاره‌ای به نام آنها نشده است، در گزارش جدید خود به کمیته تحریم‌های القاعده در سازمان ملل مدعی شد که ایرانی‌ها و ایمن الظواهری رهبر ارشد القاعده با یکدیگر همکاری داشته و با قدرت و اختیارات رهبر یک گروه وابسته به القاعده مقابله کرده و موجب تشکیل، جدایی و ادغام گروه‌های دیگر وابسته به القاعده در ادلب در سوریه شده‌اند تا بر رویدادها در سوریه تاثیر بگذارند.

آغاز به کار نماینده ایران در دفتر ژنو سازمان ملل 


ایسنا: «اسماعیل بقایی‌هامانه» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو که به تازگی به محل ماموریت خود عزیمت کرده است، روز سه شنبه ضمن دیدار با مایکل مولر مدیرکل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 

نظر شما