شناسهٔ خبر: 27399397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خبر داد؛

تقویت سطوح عالی و رشته های تخصصی در حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تقویت سطوح عالی و رشته های تخصصی در حوزه علمیه مازندران از جمله مهمترین برنامه های ما در دوره جدید است، گفت: خوشبختانه بسترهای لازم نیز به منظور تحقیق این امر در سطح مدارس علمیه استان فراهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز با آیت الله صدوقی مازندرانی در ساری دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در این دیدار با اشاره به تاریخ روشن حوزه علمیه مازندران به نقش علما و بزرگان دینی استان در حفظ و گسترش این مراکز دینی اشاره کرد و گفت: مازندران در ادوار مختلف مهد عالمان و فرهیختگان بزرگ دینی بوده است.

وی با اشاره به این که علما و بزرگان دینی این دیار همواره مایه افتخار جامعه شیعی بودند، افزود: تاریخ پرافتخار مازندران با حضور و نقش آفرینی علما و روحانیت با بصیرت و انقلابی پیوند عمیقی خورده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طول تاریخ شخصیت های بزرگی در سطح مدارس علمیه استان پرورش یافته  که امروز مایه افتخار جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: وجود با برکت علمای بزرگ همواره عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تقویت کمی و کیفی مدارس علمیه مازندران در سال های اخیر تصریح کرد: با بهره گیری از نظرات علمای دلسوز منطقه تلاش خواهیم کرد جایگاه مدارس علمیه را از لحاظ شاخص های علمی ارتقاء دهیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بیان این که وحدت و همدلی علما و روحانیت استان، مهم ترین شاخصه حوزه علمیه مازندران است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز برای پیشبرد اهداف حوزه نیازمند همراهی و نظر مشورتی علمای دلسوز استان هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ظرفیت های بسیار ارزشمندی در سطح مدارس علمیه استان وجود دارد، تصریح کرد: حوزه علمیه استان با ارتقاء شاخص های علمی می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که برخی شهرهای مازندران در گذشته دارای چندین مدرسه علمیه بودند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم حوزه علمیه مازندران را به همان جایگاه گذشته بازگردانیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که افق های روشنی پیش روی حوزه علمیه استان قرار دارد، بیان داشت: با توجه به ظرفیت های علمی و آموزشی بسیار مناسب در این استان  می توانیم به پیشرفت های ارزشمندی در روند تقویت و توسعه مدارس علمیه استان دست یابیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 طلبه در حدود 25 مدرسه علمیه استان مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: این طلاب از پایه اول تا درس خارج می توانند به تحصیل و فراگیری علوم دینی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تقویت سطوح عالی و رشته های تخصصی در حوزه علمیه مازندران از جمله مهم ترین برنامه های ما در دوره جدید است، تصریح کرد: خوشبختانه بسترهای لازم نیز به منظور تحقیق این امر در سطح مدارس علمیه استان فراهم است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به استقبال علاقه مندان به منظور ادامه تحصیل در رشته های تخصصی حوزه اشاره کرد و گفت: با توجه به این علاقه مندی تلاش خواهیم کرد این رشته های تخصصی را در سطح حوزه علمیه استان تقویت کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به برپایی کرسی درس خارج در یکی از شهرهای استان اشاره کرد و افزود: با توجه به برپایی درس خارج رسمی در برخی شهرهای استان، به زودی شاهد رسمی شدن برخی از این دروس خواهیم بود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما