شناسهٔ خبر: 27397647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

عراق هشدار به شهروندان خواهان سفر به ایران را تکذیب کرد

وزارت خارجه عراق اظهارات منتسب به سفیر این کشور در تهران را تکذیب کرد که ادعا شده بود از شهروندان کشورش خواسته در سفر به ایران محتاط باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، «احمد محجوب»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق عصر امروز (سه شنبه) اظهارات منتسب به «راجح الموسوی»، سفیر این کشور در ایران در رابطه با هشدار وی به شهروندان خواهان سفر به ایران به دلیل افزایش جرایم قتل و سرقت در حق افراد ورودی به شهرهای آبادان و خرمشهر را تکذیب کرد.

 

بر اساس این گزارش، محجوب در گفت و گو با السومریه در این باره اظهار داشت: آن چه برخی رسانه ها در رابطه با اظهار نظر منتسب به سفیر عراق در تهران مبنی بر هشدار وی به عراقی های مسافر ایران نسبت به جرایم قتل و سرقت در آبادان و خرمشهر عاری از صحت است.

 

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین از رسانه ها خواست که در انتقال اطلاعات دقت داشته باشند و آن را از منابع رسمی مورد اعتماد دریافت کنند.

 

این در حالی است که روزنامه «الحیات» چاپ لندن در گزارشی در شماره امروز خود از الموسوی نقل کرده بود که سفارت عراق در تهران از همه شهروندان این کشور که خواهان سفر به ایران هستند می خواهد به دلیل افزایش موارد سرقت از برخی مسافران در این اواخر، در داد و ستد و رفت و آمد خود به ویژه در شب هوشیار و محتاط باشند.

 

سفیر عراق در تهران در اظهارات منتسب به خود ضمن اعلام این که روزانه نزدیک به ۲۰ هزار شهروند کشورش وارد خاک ایران می شوند و این آمار پس از تصمیم جمهوری اسلامی مبنی بر لغو روادید برای مسافران خواهان سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر نیز به صورت چشمگیری افزایش یافته، تاکید کرده بود که برخی از مسافران عراقی راهی شهرهای نیازمند اخذ روادید از قبیل اهواز و مشهد می شوند جایی که پس از تکمیل اقدامات لازم در این زمینه، در شب سوار خودروهای ناشناس می شوند و همین مسئله نیز آنها را به دردسر می اندازد.

 

در گزارش این روزنامه فرا منطقه ای وابسته به عربستان همچنین از الموسوی نقل شده بود که تهران تحقیق درباره دلایل افزایش موارد قتل و سرقت که تاکنون آمار دقیق آن مشخص نشده را آغاز کرده و پیام های اطمینان بخشی در رابطه با افزایش استقرار نیروهای امنیتی در مناطق شاهد تخلفات گسترده نیز به بغداد داده است.

 

 

نظر شما