شناسهٔ خبر: 27396148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

روز ریزش قیمت داخلی و جهانی طلا

بازار طلای تهران نتوانست در مقابل کاهش 10 دلاری بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی مقاومت کند و امروز(چهارشنبه) بهای انواع مسکوکات طلا روند نزولی گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، قیمت سکه امامی هم اکنون در بازار به 3 میلیون و 796 هزار تومان رسیده که این قیمت از دیشب 90 هزار تومان ارزانتر شده است.

سکه بهار آزادی هم اکنون با قیمت 3 میلیون 453 هزار تومان ارزش‌گذاری میشود، که یعنی نسبت به آخرین قیمت دیشب 100 هزار تومان کاهش را به ثبت رسانده است.

بهای طلا در بازار ایران از ضرب نرخ جهانی هر اونس طلا در بهای دلار آمریکا محاسبه می شود؛ در ماه های اخیر که قیمت دلار در نوسان بود، این ارز بیشترین اثر را در تعیین قیمت طلای خام داشت اما در روزهای اخیر و با به رسمیت شناختن بازار ثانویه و معاملات ارز در صرافی ها، نوسان قیمتی آن کاهش یافته است و فعالان بازار طلا نیز این امید را دارند که با پایدار شدن بازار ارز، بازار طلا نیز به آرامش برسد.

با این حال، وضعیت بازار مسکوکات طلا به گونه دیگری است؛ به گفته «ابراهیم محمدولی» رئیس اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد نزدیک یک میلیون تومان حباب دارد یعنی بالاتر از بهای واقعی خود خرید و فروش می شود زیرا تقاضا برای خرید طلا با هدف ذخیره سازی آن هنوز از بین نرفته است.

به گزارش سایت اتحادیه طلا، از طرف دیگر نیم سکه نیز با 40 هزار تومان کاهش نسبت به دیشب در بازار عصر با قیمت 1 میلیون و 772 هزار تومان در حال داد و ستد است.

ربع سکه با 911 هزار تومان در بازار عصر قیمت گذاری میشود و این یعنی از دیشب تغییر قیمت نزولی داشته و 20 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

سکه گرمی نیز با رقم 511 هزار تومان هم اکنون در بازار عصر مبادله میشود و این یعنی کوچکترین عضو خانواده سکه ازصبح و دیشبتغییر قیمتی نشان نداده.

طلای 18 عیار هم که امروز 3 هزار و 460 تومان افت قیمت نشان داد درحال حاضر با قیمت 292 هزار و 510 تومان برای هر گرم خرید و فروش میشود.

هر چند قیمت دلار نسبت به دیروز کاهش داشت ولی در بازار ارز بر خلاف طلا وضعیت قیمت‌ها مختصری رشد داشت و تمام ارزها حدودا 80 تومان افزایش برابری نشان میدادند.

دلار در بازار غیر رسمی با قیمت 10 هزار و 530 تومان، با 120 تومان کم شدن ارزش برابری در حال داد و ستد است.

یورو که از صبح 78 تومان افزایش قیمت داشته با رقم 12 هزار و 25 تومان مبادله میشود.
پوند نیز که از صبح 77 تومان رشد پیدا کرده است و به رقم 13 هزار و 475 تومان رسیده است.

** بهای نرخ ها در سامانه ارزی
براساس نرخ های اعلامی در سامانه نظارت ارز (سنا) که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارز بر مبنای معاملات ثبت شده توسط صرافی های مجاز کل کشور است، میانگین خرید هر یورو 92 هزار و 633 ریال و بهای فروش آن 93 هزار و 215 ریال است.

منبع:ایرنا

نظر شما