شناسهٔ خبر: 27395014 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته ویژه سایر رسانه های میزان/

توقف پروژه انرژی خورشیدی شرکت انگلیسی در ایران/ بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران/ درگیری مدیریتی ایرانی‌ها و عربستانی‌ها روی سکو‌ها

خبرگزاری میزان- یک شرکت انگلیسی، که در زمینه انرژی های تجدید پذیر فعالیت دارد اعلام کرد، به دلیل تحریم های اخیردولت آمریکا تمام فعالیت های خود در ایران از جمله یک پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی برق خورشیدی را متوقف می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،مبلغ اجاره ماهانه مسکن ۲۶ درصد رشد کرد، آغاز اجرای تحریم‌های ترکیه علیه آمریکا، قطع ارتباط با سوریه، شرط حریری برای تشکیل کابینه، واکنش آمریکا به مواضع العبادی درباره تحریم ایران، تصمیم عجیب سردار آزمون سوژه یک رسانه خارجی شد و بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران اینها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.

قطع ارتباط با سوریه، شرط حریری برای تشکیل کابینه

مهر، «سعد حریری» نخست وزیر لبنان که مأمور تشکیل کابینه جدید این کشور است، روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به بازپس گیری یک گذرگاه مهم مرزی در مرز سوریه- اردن توسط نیرو‌های سوریه، تهدید کرد که چنانچه برخی احزاب «بر احیای روابط بیروت- دمشق اصرار ورزند»، دولت جدید لبنان تشکیل نخواهد شد.حریری در ادامه افزود: «من با احیای روابط لبنان- سوریه موافق نیستم و این غیرقابل مذاکره است».
 
توقف پروژه انرژی خورشیدی شرکت انگلیسی در ایران/ بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران/ درگیری مدیریتی ایرانی‌ها و عربستانی‌ها روی سکو‌ها
 
بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران

حسین عرنوس، وزیر مسکن سوریه در جران دیدار با یک هیأت اقتصادی ایرانی در دمشق بر سر تشکیل تیم پیمانکاران ایرانی باهدف ورود به بخش بازسازی ویرانی‌های برجای مانده از اقدامات گروه‌های تروریستی در این کشور توافق کرد.
بر اساس این گزارش عرنوس اعلام آمادگی کرد که زمینه را برای ورود شرکت‌های ایرانی به سوریه و از بین بردن موانع در مسیر همکاری‌های مشترک فراهم کند.هم چنین در جریان نشست مذکور توافق شد که بخش خصوصی ایران پروژه ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های دمشق، حلب و حمص را به دست بگیرد.
 
آغاز اجرای تحریم‌های ترکیه علیه آمریکا

ترکیه در واکنش به اقدامات آمریکا از امروز افزایش تعرفه بر کالا‌های وارداتی از آمریکا از جمله خودرو، الکل و تنباکو را آغاز می‌کند.

توقف پروژه انرژی خورشیدی شرکت انگلیسی در ایران/ بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران/ درگیری مدیریتی ایرانی‌ها و عربستانی‌ها روی سکو‌ها
معاون رئیس جمهوری ترکیه در خصوص این اقدام آنکارا گفت: این اقدام در واکنش به حملات حساب شده آمریکا انجام می‌شود.
تی آر تی نیز در این رابطه گزارش داد: اجرای فرمان رئیس‌جمهوری ترکیه درباره افزایش صد در صدی تعرفه گمرکی برخی کالا‌هایی که ترکیه از آمریکا وارد می‌کند با انتشار آن در روزنامه رسمی دولت ترکیه از امروز آغاز شد.
 
توقف پروژه انرژی خورشیدی شرکت انگلیسی در ایران

تسنیم، شرکت انگلیسی کوئرکاس، که در زمینه سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر فعالیت دارد اعلام کرد، به دلیل تحریم‌های اخیردولت آمریکا تمام فعالیت‌های خود در ایران از جمله یک پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی برق خورشیدی را متوقف می‌کند. دیگو بیاسی، مدیر ارشد شرکت کوئرکاس در این باره گفت: «بعد از تحریم‌های (جدید دولت) آمریکا علیه ایران، ما تصمیم گرفته ایم تمام فعالیت هایمان در این کشور از جمله پروژه ۶۰۰ مگاواتی مان را متوقف کنیم. ما همچنان به رصد دقیق وضعیت ایران ادامه می‌دهیم.»
 
واکنش آمریکا به مواضع العبادی درباره تحریم ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر عراق مبنی بر اینکه این کشور به تجارت با ایران بدون دلار ادامه می‌دهد، به طور ضمنی بغداد را مورد تهدید قرار داد.

توقف پروژه انرژی خورشیدی شرکت انگلیسی در ایران/ بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران/ درگیری مدیریتی ایرانی‌ها و عربستانی‌ها روی سکو‌ها
هیثر ناوئرت، البته پیش از آنکه به مواضع جدید نخست‌وزیر عراق بپردازد عنوان کرد که آمریکا به تلاش خود برای اینکه دولت عراق و دولت اقلیم کردستان اختلافات ما بین خود را حل کنند، ادامه می‌دهد.هیثر ناوئرت در ادامه افزود: «شما نگرانی ما را درباره ایران و تجارت با ایران می‌دانید و ما کشور‌ها را به خاطر نقض هر تحریمی مسئول خواهیم دانست.»
 
فرزندان مسئولان شهرداری تهران کجا هستند؟

فارس، محمدعلی افشانی شهردار تهران در این باره گفت که سه فرزند دارد و همه در ایران هستند. زینب دانشجوی دکترای سازه و زلزله دانشگاه شریف، مرضیه فارغ‌التحصیل مهندسی برق و آماده ادامه تحصیل، سیدمحمد امین دانش‌آموز است و سعید خرسند دامادش دانشجوی دکترای سازه و زلزله از دانشگاه شریف است. همچنین محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که فرزندانتان کجا هستند؟ گفت:‌سه فرزند دارم پسر بزرگم متولد ۱۳۶۱ است و کار غیردولتی دارد. به هیچ عنوان اجازه ندادم در بخش دولتی حضور یابد. دو دختر دارم یکی متولد ۱۳۷۱ و دارای فوق‌لیسانس تغذیه و دختر دیگرم متولد ۱۳۶۳ از دانشکده هنر است و دخترانم هر دو خانه‌دار هستند. ولی‌الله شجاع‌پوریان معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: سه فرزند دارم. دخترم دانشجوی پزشکی در تهران، پسر اولم دانشجوی فلسفه و پسر دومم دانش‌آموز است.

همچنین حجت میرزایی معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران به فارس گفت: دو فرزند دارم، دخترم در مقطع دبیرستان و پسرم در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند.همچنین حاجی مدیرمسئول روزنامه همشهری در این خصوص گفت: فرد قابل اعتماد نداشتم و پسرم را رئیس دفترم کردم.
 
درگیری مدیریتی ایرانی‌ها و عربستانی‌ها روی سکو‌ها

بازی تیم‌های امید ایران و عربستان در حال پیگیری بود که روی سکو‌های ورزشگاه ویباوا موکتی اتفاق جالبی افتاد.در بخش وی‌ای پی ورزشگاه هادی ساعی، باقرزاده، سفیر ایران و اصغر رحیمی نشسته بودند. در ردیف اول از عربستان فقط سفیر این کشور به همراه یکی دیگر از همراهان این تیم حضور داشتند.

توقف پروژه انرژی خورشیدی شرکت انگلیسی در ایران/ بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران/ درگیری مدیریتی ایرانی‌ها و عربستانی‌ها روی سکو‌ها
در دقیقه ۲۵ بازی سفیر عربستان مسئول اندونزیایی مسابقه را صدا کرد و به این موضوع اعتراض کرد. وی از مسئول بازی خواست که برخی از نمایندگان ایرانی از بخش وی‌ای پی به بیرون هدایت شوند، اما عدم تایید خواسته اش باعث شد او به شدت عصبانی شده و جایگاه را ترک کند.وی در ادامه اعتراض هایش به نماینده شورای المپیک آسیا نیز اعتراض کرد و او برای آرام کردن جو وی آی پی به سمت هادی ساعی آمد و از او خواست که تعداد‌ی از ایرانی‌ها جایگاه ویژه را ترک کنند که این موضوع خشم و عصبانیت ساعی را به همراه داشت. بعد از عدم ترک جایگاه از سوی مسئولان ایرانی، عربستانی‌ها وی‌ای پی را ترک کردند و رفتند.
 
تصمیم عجیب سردار آزمون سوژه یک رسانه خارجی شد

ایسنا، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که با قهرمانی فرانسه به پایان رسید، اکنون به تاریخ پیوسته است و مسابقات فوتبال دوباره در نقاط مختلف جهان از سر گرفته شده است. هنوز چهار سال به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی مانده و ستارگان زیادی پس از پایان جام جهانی روسیه از تیم ملی خداحافظی کرده‌اند. یکی از عجیب‌ترین خداحافظی‌ها به یک بازیکن ایرانی تعلق داشت. سردار آزمون که به "مسی ایرانی" مشهور است در ۲۳ سالگی به خاطر مادرش از تیم ملی خداحافظی کرد. او اعلام کرد مادرش به تازگی از بیماری سخت رها شده و به خاطر انتقاداتی که از او در جام جهانی روسیه شد دوباره بیماری‌اش تجدید شده است.
 
مبلغ اجاره ماهانه مسکن ۲۶ درصد رشد کرد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بهار ۹۷ از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٦١٧٥٦ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٥٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ٣.١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣.٧ درصد افزایش داشته است.

توقف پروژه انرژی خورشیدی شرکت انگلیسی در ایران/ بازسازی سوریه توسط بخش خصوصی ایران/ درگیری مدیریتی ایرانی‌ها و عربستانی‌ها روی سکو‌ها
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٦٢٤٧٥ هزار ریال با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ٦.٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٦.٩ درصد، افزایش داشته است.متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٢٩٨٣٦٧ ریال با میانگین مساحت ٧٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٤ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ٥.٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٦.٧ درصد، افزایش داشته است.
 
وعده همتی درباره سکه‌های پیش فروش شده

عبدالناصر همتی رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: ما از اول نیز گفته ایم که در قیمت‌گذاری دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش تصمیم خواهد گرفت.همتی درخصوص موضوع سکه نیز خاطرنشان کرد: وزن اصلی بازار ما بر روی بازار ثانویه است و در حال حاضر ۹۵ درصد معاملات در این بازار انجام می‌شود که این موضوع بر روی بحث سکه نیز به تدریج تأثیر خود را خواهد گذاشت.وی در پایان گفت: سکه‌هایی را که در گذشته با قیمت مشخص پیش‌فروش کرده ایم، به موقع و با همان قیمت تحویل خواهیم داد.
 
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما