شناسهٔ خبر: 27394064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از واحد گازی نیروگاه کاسپین نوشهر

خبرگزاری صداوسیما

وزیر نیرو در دومین برنامه سفر کاری خود به مازندران واحد گازی نیروگاه کاسپین نوشهر را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما بهره برداری از 6 طرح و آغاز عملیات اجرایی یک طرح در صنعت برق و آب را از برنامه های سفر کاری خود به مازندران اعلام کرد و گفت: 2500 میلیارد تومان و 260 میلیون دلار برای اجرای این طرح ها هزینه شده یا خواهد شد.

رضا اردکانیان افزود: بهره برداری از این طرح ها تاثیر چشمگیری در افزایش رفاه مردم منطقه و کاهش خاموشی ها خواهد داشت.

 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2505784" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2203866/2505784?width=400&height=300"></script></div>
 
مجری طرح‌های نیروگاهی خصوصی نیز در مراسم بهره برداری از واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین نوشهر گفت: برای ساخت این نیروگاه  ۲۵۹ میلیون یورو هزینه شده است.
مهدی خباز پیشه با بیان اینکه ۲۱۵ میلیون یورو از این اعتبارات از محل تسهیلات صندوق ارزی تامین شد ، افزود: نیروگاه کاسپین نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان ۵۹ درصد در کشور است که ظرفیت کل آن با بهره‌برداری از بخش بخار به ۴۶۰ مگاوات خواهد رسید.
وی  افزود: برای نخستین بار در کشور در این نیروگاه از توربین‌های کلاس F. به جای توربین‌های کلاس E. استفاده شد.
مجری طرح‌های نیروگاهی خصوصی گفت: طرح جایگزینی توربین‌های کلاس F. در دستور کار شرکت برق قرار دارد و رویکرد صنعت برق کشور در ساخت نیروگاه‌های حرارتی نیز این موضوع است.

رضا اردکانیان پس از افتتاح واحد گازی نیروگاه کاسپین پست برق ۲۳۰ کیلوولت نوشهر ر انیز افتتاح کرد.

پست برق نوشهر در زمینی به مساحت چهار هکتار با ظرفیت نصب شده ۳۲۰ مگاولت آمپر، پاسخگوی نیاز مصرف برق منطقه تا ۱۰ سال آینده خواهد بود.

برای ساخت این ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت و خطوط تغذیه کننده آن، ۸۵۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت توانیرهزینه شده است.

این ایستگاه در مجاورت نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی کاسپین نوشهر ساخته شده است و زمینه تزریق انرژی تولیدی این نیروگاه به شبکه برق سراسری را نیز دارد.

وزیر نیرو در ادامه نخستین روز سفر خود ساعتی دیگر پست ۶۳ کیلو ولت آمل را نیز بهره برداری خواهد کرد.

 

.

 

نظر شما