شناسهٔ خبر: 27393870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت تهیه سند جامع برای توسعه هنر استان

استاندار قزوین تاکید کرد: تهیه یک سند جامع برای توسعه هنر در استان ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: باید در این سند برای کل استانضرورت تهیه سند جامع برای توسعه هنر استان در حوزه هنر هم نقش های لازم دیده شود و هم به گونه ای اقدام شود که همه مردم استان از رونق هنر و نتایج آن برخوردار شوند. 

وی با بیان اینکه هنر یک تفنن نیست بلکه نیاز جامعه است، افزود: هر چقدر هنر در جامعه رواج داشته باشد انسان ها از خشونت به دور خواهند بود.

به گفته استاندار ؛ متاسفانه در افزایش عناوین شغلی به فرهنگ و هنر اصلا توجه نکردیم و به عنوان مثال اصلا نمی دانیم چه تعداد فعال موسیقی در کشور و استان فعال هستند.

زاهدی افزود: متاسفانه مسائل مادی و بصری ما را از مسائل اصلی و فردی زندگی غافل کرده اند و حتی از اینکه بتوانیم با ساماندهی گروه های هنری ،مذهبی ، تجسمی ، موسیقی شغل های بسیاری را تامین کنیم، جا مانده ایم.

وی با بیان اینکه ارتباط صنعت با هنر بسیار مهم است،افزود: بسیاری از آثار هنری توسط دستگاه های ماشینی تولید می شود که به افزایش تولیدات هنری و رواج آنها در جامعه منجر می شود و از سوی دیگر می توانیم از هنر برای تزیین و آراسته کردن کالاهای صنعتی استفاده کنیم.

استاندار ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی در حوزه هنر مسئولیت دارند تا به تسهیل فضای کسب و کار کمک کنند در غیر این صورت آنچه را که از هنر داریم از دست خواهیم داد.

وی اضافه کرد: اگر آموزش عالی در حوزه هنر و موسیقی وارد نشود این 2 به ابتذال کشیده شده و سر از زیرزمین در می آورند.

زاهدی گفت: ایجاد یک ساختار جامع از قبیل شهرک هنر و خوشه هنر برای پیش بردن اقتصاد هنر ضروری است و موجب می شود کل استان از یک ساختار جامع و کامل در این خصوص بهره مند شود.

وی بیان کرد: مزیت کشور ما نسبت به سایر ملل فرهنگ و هنر ممتاز آن است که در فرایند جهانی شدن تنها با تکیه بر این امتیاز می توانیم در برابر کشورهای دیگر سر بلند شویم.

نظر شما