شناسهٔ خبر: 27393380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقال جمعیت مناطق پرخطر "حصیرآباد" و "منبع آب" فراتر از حد و توان شهرداری و شورای شهر است

R41468/P1357/S6,57/CT11

شهردار اهواز گفت: انتقال این حجم از جمعیت در دو منطقه پرخطر حصیرآباد و منبع آب فراتر از حد و توان شهرداری و شورای شهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، منصور کتانباف شهردار کلانشهر اهواز با حضور در جلسه بررسی وضعیت اسکان ساکنان پرخطر حصیرآباد و منبع آب و دلایل عدم جابه جایی آنها با بیان اینکه چنین جلساتی باید با حضور استاندار، برخی از معاونان استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار شود، اظهار داشت: در بحث انتقال مردم کوی منبع آب و حصیر آباد نیازمند بررسی قوانین و دستورالعمل دستگاه‌ها در مواجهه با اینگونه مسائل هستیم تا بتوانیم تصمیمات صحیحی اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: انتقال این حجم از جمعیت در دو منطقه فراتر از حد و توان شهرداری و شورای شهر است. اکنون ستاد باز آفرینی شهری در کشور درحال شکل گیری است و امیدواریم هر چه سریعتر این ستاد تشکیل شده و آغاز بکار کند.

شهردار کلانشهر اهواز با اعلام این که در گذشته یک قطعه زمین 5 هکتاری در کوی مهدیس برای انتقال ساکنان خانه پر خطر منبع آب و حصیر آباد در نظر گرفته شده بود، افرود: این زمین به راه و شهرسازی داده شد تا مقدمات کار را انجام دهد اما راه و شهرسازی همچنان اقدامات لازم را جهت مقدمات واگذاری آن به شهرداری انجام نداده است و شهرداری نمی‌تواند در آنجا کاری انجام دهد.

بیش از 4 هزار نفر در نقاط پرخطر و حادثه خیز اهواز زندگی می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: منبع آب اهواز 92 هکتار وسعت و 25 هزار نفر جمعیت دارد. در این منطقه بیش از 4 هزار خانوار زندگی می‌کنند که از این تعداد 4 هزار خانه معادل 4 هزار و 380 نفر در نقاط پرخطر و حادثه خیز هستند.

کتانباف عنوان کرد: در 10 سال گذشته اقداماتی مانند پروژه ساخت 224 واحدی و 150 واحدی شروع شد اما با تغییر مدیریت‌ها هیچ کدام از آن‌ها به مردم این مناطق اختصاص پیدا نکرد.

وی افزود: در حال حاضر 27 باب خانه در وضعیت پر خطر قرار دارند که از این تعداد 13 خانواده را به شهر رامین منتقل کردیم و برای مابقی هنوز هیچ تصمیم و ساز و کاری مشخص نشده است.

شهردار کلانشهر اهواز تصریح کرد: دولت بنایی بر انجام کار بلا عوض و رایگان ندارد؛ دولتی‌ها می‌گویند زمین رایگان از ما و پروانه رایگان از شهرداری تا مردم این مناطق با دریافت تسهیلات صاحب خانه‌هایی ایمن شوند.

وی با بیان اینکه ما نگران بارندگی‌های آینده هستیم گفت: رانش‌های قبلی کوه سبب شده تا منطقه آسیب پذیر شده و با وقوع بارندگی‌ها باید منتظر وقوع حوداث جدیدی در این مناطق باشیم.

انتهای پیام/ح

نظر شما