شناسهٔ خبر: 27388929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

نتایج یک مطالعه نشان داد؛

توافق برگزیت به تاخیر خواهد افتاد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم  ، مطالعه بانک سوسایت جنرال حاکی است که توافق بر سر شرایط برگزیت تا اواسط اکتبر آماده و نهایی نخواهد شد و به احتمال زیاد این توافق تا اواسط دسامبر نهایی می شود. بر اساس این گزارش، دور بعدی مذاکرات برگزیت قرار است 16 و 17 آگوست یعنی پنجشنبه و جمعه در سطح فنی برگزار شود و مذاکره کنندگان اصلی دو طرف یعنی میشل بارنیه از اتحادیه اروپا و دومینیک راب وزیر برگزیت انگلیس در این مذاکرات حضور نخواهند داشت.

این گزارش افزود: در نخستین روز مذاکرات دو طرف قصد دارند تا درباره مسائل مربوط به ایرلند و ایرلند شمالی و روابط پس از برگزیت بین بریتانیا و اتحادیه اروپا بحث و تبادل نظر کنند.
در گزارش سوسایت جنرال آمده است: "ضرب الاجل تخمین زده شده برای تکمیل توافق برگزیت ، نشست اتحادیه اروپا در ماه اکتبر است ولی ما شک و تردید داریم که تا زمان اعلام شده دو طرف بتوانند به توافقی بر سر برگزیت دست یابند. احتمالا در نشست دسامبر اتحادیه اروپا چنین توافقی نهایی خواهد شد.

در ماه جولای بارنیه گفته بود که متن این توافقنامه باید برای نشست اکتبر اتحادیه اروپا آماده شود تا بتوان آن را برای روند مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان مارس 2019 میلادی، تصویب کرد.این توافقنامه باید شامل موضوعات و مسائل مختلف از جمله مرز ایرلند، حقوق شهروندان اروپایی و اجرای کامل تعهدات مالی لندن در قبال اتحادیه اروپا باشد.

نویسندگان این مطالعه هشدار داده اند که حتی در صورت توافق بر سر مفاد قرارداد برگزیت بین اتحادیه اروپا و انگلیس، این احتمال وجود دارد که توافق مذکور از سوی پارلمان انگلیس رد شود.
در ماه جولای کمیسیون اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا برای وضعیتی آماده باشند که شرایط برگزیت مورد توافق بروکسل و لندن قرار نگیرد.

در حالی که کمتر از 8 ماه زمان به فرصت بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا باقی است، ترزا می نخست وزیر انگلیس با چالش های جدی روبرو است و هنوز نتوانسته است یک راهکار مناسب را برای حفظ روابط اقتصادی و تجاری با اتحادیه اروپا پس از برگزیت پیدا کند.

برچسب‌ها:

نظر شما