شناسهٔ خبر: 27380458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روسیه در دو هفته گذشته 16 پهپاد شورشیان سوری را سرنگون کرده است

نیروهای روسیه از سرنگون کردن ۱۶ پهپاد طی ماه اوت خبر دادند که توسط افراد مسلح به سمت پایگاه حمیمیم به پرواز درآمده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای روسیه از آغاز ماه اوت جاری سلسله حملات افراد مسلح علیه پایگاه حمیمیم را ناکام گذاشته و ۱۶ پهپاد را ساقط کرده‌اند که از سوی گروه‌های شورشی به سمت این پایگاه به پرواز درآمده‌ بودند.

این وزارتخانه در بیانیه مطبوعاتی که توسط الکسی تسیگانکوف، رئیس مرکز روسی آشتی در پایگاه حمیمیم سوریه صادر شد، اعلام کرد، در ماه اوت ۱۶ فروند پهپاد که از مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان در مناطق کاهش تنش در استان ادلب به سوی حمیمیم به پرواز درآمده بودند، شناسایی و ساقط شد.

طبق اعلام این وزارتخانه، سامانه‌های دفاعی مستقر در این پایگاه روز دوشنبه تلاش برای یک حمله جدید علیه حمیمیم را ناکام گذاشته و پنج فروند پهپاد را سرنگون کردند.

تسیگانوف در این بیانیه گفت، مرکز روسی آشتی در پایگاه حمیمیم سوریه از چهارم تا سیزدهم ماه اوت ۱۱ مورد نقض توافق‌نامه آتش‌بس در منطقه کاهش تنش در ادلب از سوی گروه‌های مسلح را شناسایی کرده است.

وی از رهبران تشکیلات مسلح خواست از انجام اقدامات تحریک‌آمیز دست برداشته و راه سازش را در مناطق تحت کنترل خود در پیش بگیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما