شناسهٔ خبر: 27377833 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

بازی های آسیایی 2018_اندونزی

مصاف نمایندگان هندبال و فوتبال ایران درتخستین روز رقابتها

با وجود اینکه چهار روز به گشایش رسمی هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 اندونزی باقی مانده است ، در نخستین روزاین رقابتها نمایندگان ایران در رشته های فوتبال و هندبال، به مصاف حریفان خود می روند .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، درحالی بازی های آسیایی جاکارتا ، از شنبه 27 مرداد ماه با حضور بیش از 11هزار ورزشکار از 45 کشور شرکت کننده در ورزشگاه 88 هزار نفرd«گلورا بانگ کارنو» آغاز می شود که مسابقات تیم های هندبال، واترپلو، بسکتبال و فوتبال پیش از افتتاحیه بازی ها به مصاف حریفان خود می روند .
به این ترتیب در نخستین روز رقابتهای المپیک آسیایی نمایندگان هندبالیست ایران ساعت 11:00 به وقت محلی مقابل تیم ملی مالزی قرار می گیرند.
مجتبی حیدرپور، افشین صادقی، علیرضا موسوی، مهرداد صمصامی، احسان ابوئی، کاظم جمعه پور، جلال کیانی، شاهو نصرتی، میلاد مسائلی، فرزاد رستمی، سلامان بربط، مهدی موسوی، مهدی بیجاری، علی رحیمی، امین کاظمی و محسن بابا صفری 16 بازیکنی هستند که در این رویداد حضور دارند.
تیم ملی هندبال کشورمان سابقه حضور در پنج دوره این بازی ها را دارد که یک مدال نقره ( 2010) گوانگژو و برنز(2006) دوحه، دو عنوان چهارمی (1998 بانکوک و 2014 اینچئون) و یک عنوان پنجمی (1986) سئول را به نام خودثبت کرده است .
تیم هندبال ایران در گروه نخست با تیم های مالزی و قطر هم گروه است و دومین دیدارش را با تیم قطر در تاریخ 26 مردادماه برگزار خواهد کرد .
مسابقات هندبال با حضور نمایندگان 13 کشور قطر، ایران، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، پاکستان، اندونزی، عربستان، هنگ‌کنگ، بحرین، چین‌تایپه، هند و عراق در چهار گروه برگزار می شود.
در همین روز تیم فوتبال امید ایران به دیدار تیم عربستان می رود، بر اساس قرعه کشی در بخش فوتبال مردان 26 تیم حضور دارند که تیم ایران در گروه هشتم این رقابت‌ها با عربستان، کره شمالی و میانمار هم گروه است.
شهاب عادلی (سپاهان)، مهدی امینی (پیکان) در پست دروازه بانی، محمد مسلمی پور(تراکتورسازی)، شاهین عباسیان (پرسپولیس)، عارف آغاسی (فولاد خوزستان)، ابوالفضل رزاق پور(پیکان)، علیرضا آرتا (مس کرمان)، مهدی رحیمی (سپاهان) در پست مدافع، سینا زامهران و محمد آقاجانپور (پدیده)، محمد سلطانی مهر( سایپا)، احمدرضا احمدوند و مهدی قائدی( استقلال)، محمد خدابنده لو، امیر روستایی (پیکان) در پست هافبک و محمدرضا آزادی مهاجم(تراکتورسازی)، رضا جبیره (صنعت نفت آبادان)، محمد امین اسدی ( پرسپولیس) مهدی مهدی خانی
(پدیده) و یونس دلفی (استقلال خوزستان) در پست مهاجم به این رویداد اعزام شده اند.
اولین مسابقه ایران ساعت 13:30 امروز به وقت محلی در ورزشگاه جاکارتا برگزار می شود و سپس جمعه 26 مردادماه جاری به مصاف کره شمالی می رود و در 29 مردادماه جاری هم مقابل میانمار صف آرایی می کند.
این دوره از بازی ها به طور رسمی از 27 مرداد تا 11 شهریور ماه امسال در 40 رشته، 462 ماده ورزشی و با حضور بیش از 11 هزار ورزشکاراز 45 کشور آسیایی در جاکارتا، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاکارتا برگزار می شود.
ایران هم با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن در 42 ماده ورزشی درالمپیک آسیایی حضور یافته است .

نظر شما