شناسهٔ خبر: 27376910 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

خبر خوشی که قاضی‌پور به «فرهیختگان» داد:

انحلال والیبال شهرداری ارومیه منتفی است

نماینده ارومیه در مجلس گفت: پول شهرداری را نداده‌اند و آنها هم تصمیم به منحل کردن تیم گرفتند اما با مسئولان باشگاه صحبت کردیم و قرار شد هزینه‌ها را کم کنند و تیم را منحل نکنند. البته این موضوع باید به تصویب فرمانداری برسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، ارومیه از سال 1345 وارد والیبال شد و در این سال‌ها با نام‌های مختلف در لیگ برتر حضور داشته است. بهترین دستاورد باشگاه ارومیه، نایب‌قهرمانی سوپر لیگ والیبال ایران در سال ۱۳۸۴ با نام «پگاه ارومیه» محسوب می‌شود. تیم والیبال مردان شهرداری ارومیه در سال 1393 توانست با جذب 90درصد بازیکنان بومی به مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال در جام بیست‌وهشتم دست‌یابد. این تیم سال گذشته لیگ برتر یکی از بدترین نتایج تاریخ نمایندگان پایتخت والیبال ایران را به‌جا گذاشت و با ایستادن در رده دهم جدول ۱۲ تیمی از صعود به مرحله پلی‌آف باز ماند.


 گام نخست برای کسب جام

ارومیه شهری است که در کوچه و خیابان‌های آن والیبال جریان دارد و شاید حتی بتوان گفت تعداد زمین‌های خاکی والیبال در ارومیه از تعداد بازیکنان والیبال در سایر شهرها بیشتر باشد. بعد از نتایج فصل گذشته، مسئولان شهری و سیاسی شهر ارومیه تصمیم گرفتند امسال بهترین تیم والیبال را روانه لیگ برتر کنند. به همین دلیل در نخستین اقدام بهروز عطایی، سرمربی موفق تیم‌‌‌ملی جوانان و باشگاه کاله را توانستند پس از سال‌ها از آمل جدا کنند و به‌عنوان سرمربی به خدمت بگیرند.

در فصل نقل‌وانتقالات هم شهرداری ارومیه دست به کار شد تا با جذب ستاره‌ها جام امسال را به خانه ببرد. به همین دلیل با جذب شهرام محمودی، عادل غلامی و محمد موسوی قدم بعدی را برای کسب عنوان قهرمانی برداشت. ارومیه‌ای‌ها همچنین امیرحسین توخته، بهترین مدافع نوجوانان جهان و ملی‌پوش فعلی تیم‌ ‌ملی والیبال را به خدمت گرفت تا با این خریدها در کنار جوانان بومی شانس اول قهرمانی باشند.

 فرو ریختن کاخ آرزوها

کناره‌گیری شهرداری تبریز و بانک سرمایه باعث شد تا شهرداری ارومیه با امیدواری بیشتری در لیگ شرکت کند اما از ابتدای هفته خبرهای نگران‌کننده درخصوص این تیم و شایعاتی که به گوش می‌رسید، باعث شد دیوار آرزوهای مردم ارومیه برای کسب عنوان قهرمانی فرو بریزد. اعضای شورای شهر ارومیه به دلیل مشکلات مالی و به تعویق افتادن حقوق کارمندان سازمان شهرداری، تصمیم گرفتند امسال در لیگ برتر تیمی نداشته باشند و برخی در شورای شهر با وجود خریدهای پر سروصدا رای به انحلال تیم دادند اما در نهایت اعلام شد تصمیم نهایی و قطعی از سوی فرمانداری اعلام خواهد شد.

 ورود نماینده ارومیه در مجلس

نادر قاضی‌پور، نماینده شهر ارومیه نیز به خبرهای انحلال شهرداری ارومیه واکنش نشان داد. وی در گفت‌وگویی که با «فرهیختگان» داشت در این‌باره گفت: «اولا ارومیه مهد والیبال بوده و عشق مردم ارومیه به والیبال زبانزد است. ارومیه در رده‌های مختلف تیم ملی بازیکن دارد. پول شهرداری را نداده‌اند و آنها هم تصمیم به منحل کردن تیم گرفتند اما با مسئولان باشگاه صحبت کردیم و قرار شد هزینه‌ها را کم کنند و تیم را منحل نکنند. البته این موضوع باید به تصویب فرمانداری برسد و فرمانداری می‌داند عشق مردم ارومیه والیبال است، بنابراین فکر نمی‌کنم موضوع انحلال تایید شود.» 

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌هایی که با مسئولان مختلف این شهر داشته، اظهار داشت: «من با شورای شهر و فرمانداری ارومیه صحبت کردم. این احتمال نیز وجود دارد شورا اصلا انحلال تیم شهرداری ارومیه را ابلاغ نکند. ما در تلاش هستیم پول به شهرداری ارومیه برسد و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

در فاصله دو ماهی که به شروع لیگ برتر باقی‌مانده خبرهای نگران‌کننده گهگاهی از این تیم پر ستاره به گوش می‌رسد، حالا باید دید مسئولان شهرداری، شورای شهر و فرمانداری ارومیه چه تصمیمی برای این تیم می‌گیرند؟ آیا حاشیه‌ها و بدهی‌ها اجازه خودنمایی به شهرداری ارومیه را می‌دهد یا این فرصت برای رقبای تهرانی مانند سایپا و شهرداری ورامین فراهم خواهد شد تا قدرت‌شان را به رخ بکشند؟

 

* نویسنده : بهاره محمدی روزنامه‌نگار

نظر شما