شناسهٔ خبر: 27374301 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در راستای بازگشت نیروهای حافظ صلح به جولان؛

وزیر دفاع سوریه با هیاتی از سازمان ملل متحد گفت و گو کرد

تهران - ایرنا - «العماد علی ایوب» وزیر دفاع سوریه سه شنبه شب با هیات بلندپایه نظامی بلندپایه سازمان ملل متحد درباره موضوع بازگشت نیروهای حافظ صلح بین المللی و استقرار آنان در منطقه حد فاصل سوریه و اسرائیل در بلندی های اشغالی جولان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ایوب در این دیدار که در دمشق انجام گرفت با ژنرال 'فرانسیس فیب سانزیری' فرمانده نیروهای ناظر سازمان ملل متحد موسوم به آندوف (UNDOF) در بلندی های جولان و مسئول قرارداد آتش بس سال 1974 میان دمشق و تل آویو و ژنرال 'کریستین لوند' رئیس ستاد مشترک نظارت بر آتش بس سازمان ملل متحد UNTSO و مسئول قرارداد آتش بس و خطوط درگیری سال 1967 و هیات همراه آنان دیدار و گفت و گو کرد.
وزارت دفاع سوریه همچنین اعلام کرد، دو طرف ساز و کارهای هماهنگی میان دمشق و فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد برای بازگشت نیروهای بین المللی به منطقه تماس و خط آتش بس سال 1974 را از نظر گذرانده اند.
براساس گزارش سانا، دو طرف همچنین درباره فعال سازی دوباره گذرگاه 'قنیطره' را که ضامن عبور شهروندان سوری از بلندی های جولان به کشورشان تحت نظارت کمیته صلیب سرخ بین المللی باشد، مورد بررسی قرار دادند.
ارتش سوریه در ماه های اخیر، موفقیت های زیادی را در استان قنیطره و هم مرز با جولان اشغالی به دست آورد و خاک این استان را از اشغال گروه های مسلح تروریست آزاد کرده است.
شبس**9363**1859

نظر شما