شناسهٔ خبر: 27373476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جنوب نیوز | لینک خبر

بازخوانی پرونده یک زندانی غیرعمد/

حکایت یک نان سنگک ۴۷ میلیونی

نانوای ۳۰ ساله بوشهری به دلیل سهل انگاری در چینش فضای کسب و کار به پرداخت دیه‌ای معادل ۴۷ میلیون تومان محکوم شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش جنوب نیوز، فروردین ماه امسال بود که حسن به پیشنهاد پدر با تشکیل خانواده تصمیم گرفت کار و کاسبی جدیدی برای خود راه اندازد. او با کمک پدرش که سال‌ها در یک نانوایی مشغول به کار بود و حال به دلیل کهولت سن و مشکلات جسمانی خانه نشین شده، با اجاره محل کوچکی به کار پخت نان سنگک مشغول بود.

مشکل نداشتن پول پیش و اندک بودن سرمایه‌ای که بخش زیادی از آن افزون بر تهیه کردن مقدمات ازدواج، صرف فراهم کردن محل کسب و کار جدیدش شده بود، این جوان ۳۰ ساله بوشهری را مجبور به اجاره محل کوچکی می کند که تنها جا برای حضور خودش و یک کارگر همراه داشت.

طبق اظهارات مددجوی این پرونده وضعیت فروش نان به دلیل کیفیت آردهای تهیه شده و نظارت دایم پدر سالخورده رفته رفته بهتر می شد تا اینکه مراجعه یک مادر و کودک به نانوایی همه معادلات حسن را برهم زد و هنوز یک ماه از شروع کار نگذشته بودکه کار و کسب او را کساد کرد و تنور داغش را خاموش کرد.

موضوع از این قرار بود که با درخواست یک نان برشته از سوی مشتریان به دلیل داغی نان مادر و کودک مجبور می‌شوند سریع نان را که نگه داشتنش به دلیل گرمای زیاد مقدور نبود بر روی چهار پایه فلزی تعبیه شده در مقابل نانوایی پهن کنند اما بند بودن این شی فلزی سنگین تنها بواسطه یک بند نازک چهارپایه از تنه درخت بر خیابان جدا شد و بروی کودک می افتد.

با وقوع این حادثه فرزند ۵ ساله این مادر از ناحیه گونه و بینی به شدت دچار مصدومیت می شودو هزینه درمانی به نحوی به این خانواده فشار می آورد که آنها جهت تامین مبلغ عمل جراحی عزیزان مجبور می شوند علی رغم میل باطنی از نانوا به دلیل عدم دقت کافی در انتخاب محل تعبیه چهارپایه و البته بی توجهی در اتصال این میز آهنی با جوش های غیرفلزی، طرح شکایت کنند.

با شروع روند رسیدگی به این پرونده و جلب نظر کارشناسان رسمی دادگستری مقرر می شود حسن به عنوان مسبب اصلی واقعه و به دلیل عدم رعایت احتیاط های لازم با میزان مسوولیت ۸۰ درصدی خود به پرداخت دیه ای معادل ۴۷ میلیون تومان محکوم شود.

طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی ستاد دیه محکوم علیه این پرونده با وجود اینکه در فرایند رسیدگی تا میزان ۱۶ میلیون تومان بدهی را خودش تامین کرده اما بابت الباقی از ابتدای خردادماه در بند زندان حضور دارد.

بر اساس این گزارش، خیرینی که تمایل به آزادی این زندانی نیازمند دارند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با ورود به درگاه اینترنتی به آدرس https://idpay.ir/setad-diyeh واریز کرده و در ثواب این کار نیک شریک باشند.

نظر شما